TW
0

Eusebio Unzue, director de l'Illes Balears, confessà que «em queda la pena d'haver-me quedat a prop d'una cosa tan gran». Així va resumir Unzue els seus sentiments davant el Tour 2006. I és que per al seu equip «el Tour ha estat magnífic». «Estar al podi de París és una cosa tan bonica... Però som conscient de tot el que ens va passar», va afegir Unzue. El tècnic navarrès va assenyalar que aquesta edició del Tour de França «ha recuperat l'emoció que feia temps que no tenia. Ha estat més humà, més competitiu i també més imprevisible: no passaven 48 hores sense tenir una gran sorpresa». I és que l'equip d'Eusebio Unzue ha estat un dels grans animadors de la ronda gal·la.

Unzue va confirmar ahir que el seu equip acudirà a la pròxima edició de la Vuelta a Espanya amb les seves principals figures, Alejandro Valverde i Óscar Pereiro, segon classificat en el Tour de França. «Hi anirem amb els millors corredors, amb els que teníem prevists des que vàrem planificar la temporada, i comptam amb Alejandro i Óscar», va dir Unzue. Respecte a l'estat de salut de Valverde, que es va fracturar la clavícula en la tercera etapa del Tour, Unzue va dir que, malgrat que es troba «bastant bé», la setmana vinent passarà una prova per confirmar o no la seva presència a la Volta a Burgos, que es disputarà del 6 al 10 d'agost.

«Fins que no estigui completament recuperat, no forçarem. La setmana que ve farem un entrenament més fort i veurem si està per Burgos o per la Clàssica de Sant Sebastià», va indicar el tècnic navarrès. Quant a la participació de Pereiro a la Vuelta, Unzue no va tenir dubtes. «Per suposat que Pereiro estarà a la sortida de Màlaga. Pràcticament tenim els nou corredors decidits i hi seran Karpets, Arroyo, Zandio, Chente, Horrach... el millor equip possible».

Pel que fa a la participació de Pereiro en el Tour, Unzue va declarar que «ha estat un Tour imprevisible, en el qual hem vist de tot. Nosaltres hem passat per moments difícils per la pèrdua del líder (Valverde). Pereiro i Karpets no varen poder estar on volíem als Pirineus i, així i tot, una bona etapa d'Óscar camí de Montpeller i aquella concessió que es va fer han estat fets determinants per a nosaltres en aquest Tour, perquè vàrem aconseguir el mallot groc, amb el que això significa. Vàrem estar fins fa 24 hores amb la possibilitat de guanyar en aquest Tour».

Ara el màxim objectiu de l'Illes Balears i dels seus corredors serà recuperar el seu cap de files, Alejandro Valverde, perquè estigui a punt per disputar la Vuelta a Espanya, prèviament a la qual farà un petit test a la Volta a Burgos per conèixer les seves sensacions després del seu trencament de clavícula. Amb ell, Óscar Pereiro haurà de portar el pes de l'equip balear en la ronda espanyola, esperant poder repetir la magnífica actuació que ha tengut en aquest Tour.