Tots ells varen destacar allò que de pioner té l'acord entre el Reial Mallorca i Ono. No debades, es tracta del primer estadi «rebatejat» a l'Estat espanyol amb el nom d'una empresa privada. L'únic antecedent era el d'El Sadar, reconvertit en el Reino de Navarra, tot i que en aquest cas és una institució pública la que aporta els doblers.
L'import total de l'operació no va ser detallat per Grande ni per Carbajal, però se sap que oscil·larà entorn dels tres milions i mig o quatre milions d'euros pels quatre anys. Una quantitat no massa elevada, però que el club ha considerat suficient, tenint en compte que és una primera relació contractual. El conveni signat ahir farà que Ono estrenyi la seva relació tant amb l'Ajuntament de Palma com amb el mateix club vermellenc. Així, l'acord preveu la integració de la companyia en la Fundació Reial Mallorca, amb l'objectiu de col·laborar en la promoció del futbol base i en l'organització i patrocini d'activitats socials, culturals i esportives.
Encara que a Espanya sigui un fenomen recent, gairebé inèdit, tant a Europa com a la resta del món ja fa temps que s'ha estès la «moda» de batejar els recintes esportius amb noms de corporacions privades. El primer a iniciar aquesta pràctica va ser el Busch Stadium, l'any 1953. Ja en els 90 més de 130 centres esportius arribaren a ser rebatiats als Estats Units, moda que en els darrers anys ha arribat a Europa. Mentre que als EUA aquesta tendència ha afectat recintes de bàsquet, beisbol, hoquei i futbol americà, en el nostre continent la idea s'ha estès bàsicament als camps de futbol. Entre els que ja han canviat de nom es troben els estadis del Bolton Wanderers (Reebook Stadium), l'Arsenal (Emirates Stadium), l'Hamburg (AOL Arena) i el Bayern de Munic (Allianz Arena). Ara, el Reial Mallorca també s'ha sumat a aquesta tendència amb el «naixement» de l'Ono Estadi.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.