El president de la Juventus de Torí, Giovanni Cobolli, afirmà ahir que l'equip hauria de seguir en la sèrie A i es mostrà convençut que serà admès el recurs que presentarà la societat contra la setència de la Cort d'Apel·lació de la Federació Italiana de Futbol (FIGC). Cobolli indicà que les motivacions de la sentència «no justifiquen, en absolut, una pena tan severa, perquè es refereix només a l'article 1 del codi de justícia esportiva i no a l'article sis. Un conjunt de pecats venials no fan un pecat mortal».
La Cort d'Apel·lació va decidir divendres, en un procés per frau esportiu, que Juventus, Fiorentina i Lacio jugaran la pròxima temporada en la Sèrie B italiana, mentre que el Milan conservarà la categoria però començarà la temporada amb 15 punts de desavantatge. El nou entrenador de l'equip, Didier Deschamps, va reconèixer que «és difícil assolir la sèrie A en només un any, però haurem d'intentar-ho», ja que la Juventus començarà, a més, amb trenta punts menys respecte de la resta d'equips de la competició.
L'exconseller delegat de la Juventus, Antonio Giraudo, que va ser sancionat divendres amb cinc anys d'inhabilitació dels càrrecs esportius, assegurà que «lluitarà fins al final a totes les instàncies oportunes», ja que considera que «no he fet res dolent», opinà. Giraudo qualificà d'«injusta» l'acusació d'haver manipulat els campionats i assegurà que mai cercà «modificar irregularment un partit, ni tan sols un».
La sentència, que representa un gir en el panorama italià del futbol, podria tenir també efecte en els drets de televisió per a la retransmissió de partits ja contractats si es confirmen les penes en el procés d'apel·lació. Sobre aquest aspecte, el director de relacions exteriors del canal Sky, Tullio Camiglieri, afirmà que s'haurà d'esperar a l'apel·lació «abans d'entendre quin serà l'escenari dels partits en televisió».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.