Lorenzo, a l'assalt del lideratge

Un triomf a Sachsenring permetria al mallorquí prendre a Dovizioso la primera plaça

TW
0

El pilot mallorquí Jorge Lorenzo (Aprilia) i Àlvaro Bautista (Aprilia) arriben al Gran Premi d'Alemanya, desena prova puntuable del mundial de motociclisme que es disputa aquest cap de setmana en el circuit de Sachsenring, amb els mateixos objectius en les seves respectives cilindrades.

En el cas del balear, la carrera suposa l'assalt al lideratge del mundial de 250 c.c. que ara ocupa l'italià Andrea Dovizioso (Honda) amb un punt d'avantatge, mentre que per al pilot de Talavera de la Reina el seu objectiu no és altre que obtindre una cinquena victòria en la present temporada que li permeti ser encara més líder en la categoria del vuitè de litre.

Mentre la solidesa de Bautista li permet algunes llicències a l'hora de plantejar la carrera germana, aquest no és el cas del mallorquí, a qui només li val guanyar. La veritat és que si Lorenzo vol ser el principal aspirant al títol del mundial de 250 c.c. no li queda més remei que deixar-lo clar sobre l'asfalt.

Jorge Lorenzo és el pilot que més carreres ha guanyat aquesta temporada, cinc en total (Espanya, Qatar, Itàlia, Holanda i Gran Bretanya), però al contrari que la regularitat protagonitzada pel seu rival, l'italià Andrea Dovizioso (Honda), el de Mallorca s'ha quedat sense obtindre un sol punt en dues ocasions (Turquia i França) i aquest és un error que ja no es pot permetre en el que li resta de temporada.

Si en MotoGP encara queda la carrera d'Estats Units a Laguna Seca abans de començar les vacances d'estiu, per a la resta de cilindrades Sachsenring suposarà el punt i final abans debreak, per això la importància de la victòria, en especial per al mallorquí Lorenzo.

Per la seva banda, Bautista és el líder més sòlid dels 125 c.c. dels últims anys, ja que compte amb un avantatge en la taula de cinquanta-dos punts respecte del finlandès Mika Kallio (KTM), qui només li ha pogut guanyar en dues ocasions i sempre amb el pilot toledà molt a prop, en algun dels esglaons del podi, excepte a França, on, a la mítica pista de le Mans, li va deixar fora del calaix l'italià Fabrizio Lai.