Menchov guanya i Landis és nou líder

El francès Cyril Dessel perd el maillot groc a una etapa molt dura que no va defraudar ningú

TW
0

El rus Denis Menchov va guanyar amb autoritat l'onzena etapa disputada entre Tarbes i Pla de Beret, al pirineu lleidetà, amb un recorregut de 206 km. El ciclista rus es presenta així com a candidat a guanyar el Tour'06, juntament amb el nord-americà Floyd Landis, nou líder. Aquesta ha estat una etapa pels homes forts de la cursa, i ha estat marcada també per la renúncia de l'espanyol Iban Mayo.

Menchov va mostrar la seva autoritat a la etapa que arribava a terres lleidetanes, a Pla de Beret, on va guanyar la partida a l'esprint als nord-americans Levy Leipheime (Gerolsteiner) i Landis (Phonak).

Els tres homes de la jornada varen marcar un temps de sis hores, sis minuts i vint-i-cinc segons, a una mitjana de 33'810 kilòmetres per hora. La quarta plaça va ser per l'australià Cadel Evans (Davtamon), que va arribar junt a l'espanyol Carlos Sastre (CSC), quint de l'etapa.

El maillot groc, el francès Cyril Dessel (Ag2r) va arribar a 4'45 minuts, just l'avantatge que li duia a Landis, però gràcies a 8 segons de bonificació l'americà li va llevar el maillot i es va posar de líder. El francès manté la segona plaça a la classificació general i Menchov és tercer a 1'01 minuts. Evans ocupa la quarta posició a 1'17 i Sastre es confirma com a basa espanyola amb la quinta plaça a 1'52. Menchov es va dur la jornada que aclara les coses a l'apartat dels pronòstics. El rus va confirmar el seu potencial i va obrir el pols amb Landis.

L'onzena etapa va oferir cinc ports i va donar esperances de trobar alguna cosa diferent i rellevant. I no va defraudar. Camí del Tourmalet varen atacar De la Fuente (Saunier) i Camaño (Euskaltel), i poc després es varen unir l'espanyol Flecha (Rabobank) i l'alemany Wegmann (Gerolsteiner), decidits a lluitar contra els 18 km d'ascens.

De la Fuente va ser el primer a veure l'important cim del Pic del Midi des del cim del Tourmalet (2.115 m). El varen seguir els seus companys de fatigues amb el gran grup a 5 minuts i el francès Voeckler intercalat a 3. El quartet es va repartir els primers llocs a l'Aspin (1.489 m) i després es varen presentar al Peyresourde. A dalt no varen arribar els quatre junts, i a De la Fuente només li va aguantar Wegmann. Camaño i Voeckler ja estaven amb el grup principal i Flecha agonitzava.

L'espanyol Iban Mayo (Euskaltel) ja havia baixat de la bicicleta. Es va retirar després de tenir un incident amb un motorista de la televisió francesa. Ni en el seu equip varen entendre la seva actitut.

Camí del Portillon, De la Fuente es va quedar tot sol. Va conquistar el port que el posava en terres espanyoles amb un grup de vint corredors darrera ell, on estaven els favorits amb tres espanyols: Sastre, Arroyo i Zubeldia. També Menchov, Landis, Kloden, Moreau i altres. Al descens, ningú va poder atrapar a De la Fuent, Els 13 km d'ascens a Beret foren un desplegament estratègic del Rabobank.A 2 km de la meta va atacar Landis i va respondre Menchov. Ja al final, fou l'americà Gerolsteiner qui va atacar, esperant que això fos decisiu, però Menchov sortí disparat per superar-lo i celebrà el seu primer triomf al Tour.