El 'Siemens' s'ho vol menjar tot

La tripulació de la nau prepara la seva pròxima participació a la regata Breitling i la Copa del Rei

TW
0

MAE PAGLIALONGA.Palma.
L'embarcació mallorquina Siemens, guanyadora de la segona regata del Circuit Breitling MedCup, al Trofeu Ciutat de Castelló, disputat el cap de setmana passat, prepara amb il·lusió la seva participació a les regates Breitling i la Copa del Rei, que es desenvoluparan en aigües de Balears.

Aquesta darrera regata ha estat una confirmació del que ja van aconseguir el mes de març a Miami, on es proclamaren campions del món. El TP-52 Siemens mostrà fermesa en una regata molt tancada, on es demostrà la seva gran regularitat i exel·lent velocitat. La regata de Castelló fou la primera de les quatre proves que es realitzaran a Espanya aquesta temporada. Un total de 21 embarcacions arribades de diferents indrets, dirigides pels més famosos patrons, es disputaren el primer lloc. La regata acabà amb la victòria deSiemens, que s'imposà per davant eMutua Madrileña de Peter Ridder i eCaixa Galícia.

La tripulació mallorquina arribà a Castelló amb l'objectiu de classificar-se entre els 5 primers, capitanejats per Ian Walker, doble campió olímpic i patró d'un equip italià de la Copa Amèrica. La tàctica era pel nord-americà Dee Smith, juntament amb una tripulació de luxe que comptava amb Guillermo Parada, tàctic que s'unirà a l'equip en la Breitling, el proper 20 de juliol a Portals.

Per a la Copa del Rei, la tripulació deSiemens gaudirà de la feina de Vincent Brun, regatista de prestigi que durant mundials ha complit amb les funcions de tàctic.

L'èxit assolit per l'embarcació balear no va ser fàcil d'aconseguir. El circuit Breitling no va començar amb bon peu pel vaixell mallorquí ja que la primera prova no va resultar molt satisfactòria. Com diu el refranyer popular, 'l'home no travela dues vegades amb la mateixa pedra' i els del Reial Club Nàutic de Palma van incloure algunes modificacions i sobretot treballaren amb moltes més ganes, fet que els ajudà a millorar. D'aquesta forma aconseguien la victòria en aigües de la Comunitat Valenciana. A la darrera màniga, amb sobrevent de 12 milles, l'equip sabé aguantar la pressió i estar al capdavant des de la sortida.