Eusebio Unzue lamenta la retirada del murcià i es replanteja la carrera

«Valverde era el líder indiscutible»

TW
0


El director esportiu de l'equip Illes Balears, Eusebio Unzue, mostrà ahir el seu defalliment al final de l'etapa per l'abandonament del seu líder, Alejandro Valverde, qui, segons va apuntar el tècnic, «era el líder indiscutible de l'equip i el corredor en el qual havíem dipositat totes les nostres esperances».

Desolat, Unzue va destacar que «Valverde i l'equip perden totes les il·lusions en aquest Tour de França com a conseqüència d'una desgraciada i fortuïta caiguda», valorà, i expressà la seva resignació en afirmar que «ens a tocat a nosaltres i no serveix de res donar-li més voltes. Hem tingut mala sort i és una pena», assenyalà Eusebio Unzue.

Segons va analitzar el director de l'equip, l'accident es va produir com a conseqüència d'una acelerada del gran grup en una costa amunt. «Un corredor va caure al centre de la carretera i arrossegà a la resta de ciclistes, amb mala sort per Alejandro. Valverde anava ben situat i això no obstant va ser el més perjudicat», explicà.

La baixa de Valverde en la ronda gala fa que Unzue hagi de baratar tots els seus plans. En aquest sentit, el director tècnic destacà que «ara ens hem de replantejar tota la carrera. Orfes d'un líder en el qual havíem dipositat totes les nostres esperances per a la general no podem fer altra cosa», va concloure el director.

La mateixa sorpresa i decepció va sentir el director esportiu de l'equip Illes Balears, Alfonso Galilea, en veure les imatges de Valverde pel terra vegent la televisió. «Així de dur és el Tour, s'ha de tenir sort quilòmetre a quilòmetre», apuntà. En el seu anàlisi personal Galilea destacà que «s'ha vist com Valverde anava al capdavant, no ha estat la típica caiguda que es produeix per anar mal col·locat», però «aquesta vegada li ha tocat a ell, hem tingut mala sort» i per guanyar el Tour «s'ha de tenir sort els vint-i-un dies», matisava el director esportiu de l'Illes Balears. «El ciclisme és així i aquesta vegada ens a tocat a nosaltres. Ara s'ha de mirar endavant, Valverde era l'opció principal però encara hi són Karpets i Pereiro», recordà.