Triomf de rècord

Rafel Nadal superà fàcilment Solderling i es converteix en el nou rei de la terra batuda

Amb la victòria d'ahir, Nadal suma ja 54 victòries seguides en terra batuda.

TW
0

El tennista mallorquí Rafel Nadal sumà la victòria número 54 de manera consecutiva damunt terra batuda, després d'imposar-se al suec Robing Soderling en la primera ronda de Roland Garros, fet que li va permetre superar el rècord de Guillermo Vilas.

Nadal arribava a París igualat amb Guillermo Vilas, amb 53 victòries consecutives damunt argila vermella, i no va desaprofitar la seva ocasió de superar-lo.

El triomf va arribar davant Robin Soderling, número 50 del món, al qual es va imposar per 6-2, 7-5 i 6-1 en dues hores i vuit minuts, i que va tenir com a testimoni d'excepció la figura de Vilas, el seu predecessor en aquesta classificació.

Soderling era el primer tennista suec al qual s'enfrontava Nadal en els seus darrers 54 partits damunt terra batuda. Emparat en l'escola nòrdica, va voler cercar el «miracle» en forma de victòria, fet que no havien aconseguit en els darrers mesos ni espanyols, ni argentins, ni el mateix Roger Federer, número u del món.

I és que el matx no es va apartar del guió establert. Tan sols en el segon set va amenaçar de fer-ho. Solderling va agafar avantatge amb un 4-2 en el marcador. Va ser llavors quan Nadal va aprofitar per mostrar les seves senyes d'identitat. Va capgirar el parcial, que es va anotar per 7-5. Allà es va acabar el partit i començaren a preparar-se els honors per al «terrícola» Nadal.

El mallorquí s'encaminava cap a un nou rècord, una nova osca en un palmarès que ja té 16 títols, i féu la primera passa en la defensa del títol de Roland Garros.

Aquesta victòria va merèixer el reconeixement del món del tennis, que el va homenatjar a la conclusió del xoc amb l'entrega d'un trofeu, en el qual es recorda la gesta del manacorí, de mans del seu predecessor, Guillermo Vilas. També hi va ser present el president de la Federació Francesa de Tennis, Christian Bimes. A la cerimònia, Nadal va començar per demanar disculpes a Vilas.

«Em sap greu Guiller», va ser la disculpa del nou rei de la terra batuda al seu predecessor, a la vegada que reconegué que la jornada d'ahir va ser «especial perquè hi havia més nervis del que és habitual».

Rafel Nadal no només va establir un nou rècord, sinó que també va doblegar el seu primer rival en el camí per revalidar el Roland Garros i per continuar fent gran el seu rècord de victòries consecutives damunt terra, que ningú no sap encara on acabarà.