La selecció espanyola no va transmetre la millor imatge en el seu primer test previ al Mundial d'Alemanya, que es posa en marxa d'aquí a dotze dies.
El combinat que entrena Luis Aragonés, davant un rival inferior i en un escenari tan favorable com un Carlos Belmonte entregat, no va ser capaç d'oferir un bon joc, ni molt menys de superar la porteria visitant. Al final, la sensació que deixa l'onze espanyol és molt pobra, i es fa difícil pensar que aquest equip sigui capaç de fer alguna cosa que superar la primera fase del Mundial, objectiu d'allò més senzill tenint en compte l'escassa entitat dels equips que formen part del seu grup.
El cas és que no va començar malament el combinat estatal. Els de Luis Aragonés sortiren al terreny de joc amb ganes d'agradar, formant amb l'anunciat esquema del 4-3-3, i creant ocasions de perill davant la porteria russa. La majoria d'aquestes oportunitats tenien com a protagonista Fernando Torres, però el davanter de l'Atlètic de Madrid no tenia el seu dia. La seva manca de punteria va impedir en aquells primers compassos que Espanya s'avançàs en el marcador, i a partir d'allà el joc dels locals va anar caient a mesura que passaven els minuts.
Amb un rival ben ordenat en la seva línia de rereguarda, els espanyols es veien incapaços d'obrir el marcador, i amb la sensació d'aquesta impotència s'arribaria al final dels primers quaranta-cinc minuts.
El segon temps tendria únicament el color vermell de la selecció espanyola. Aragonés introduïa canvis d'homes i també en el sistema de joc, i tot i que el partit era un monòleg dels futbolistes espanyols, les oportunitats no arribaven ni prop fer-s'hi amb claredat als voltants de la porteria russa.
Amb un Iker Casillas que va passar inadvertit durant aquesta segona part, Espanya va veure's absolutament incapaç de derrotar un rival amb moltes limitacions i que en tot moment va donar per bo l'empat, com si es tractàs d'un partit classificatori. El resultat de tot plegat seria un segon temps d'allò més soporífer, que fins i tot va ser capaç de fer emmudir la grada del Carlos Belmonte, que tan animosa s'havia mostrat des d'hores abans del partit.
En conclusió, la selecció espanyola deixa una imatge molt millorable i l'únic que queda als seguidors del combinat estatal és l'esperança que en dues setmanes es pugui millorar el rendiment.
Luis Aragonés va negar en acabar el matx que al seu equip li manqui gol. «Si es fan ocasions com s'han fet, el gol arribarà. Però quan el rival es tanca tant com ho ha fet avui, es fa molt difícil poder marcar», assenyalà l'exentrenador del Mallorca. «En el primer temps hem estat bé, i en la segona meitat potser hem tengut una mica de precipitació», va admetre el savi d'Hortaleza, que qualificà en general l'actuació de la selecció espanyola amb un «aprovat». José Antonio Reyes també va lamentar la manca de punteria davant la porteria rival, però va voler subratllar que «encara tenim més temps per continuar fent feina de cara a la cita mundialista».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.