Schumacher en estat pur

L'alemany és enviat a la darrera posició per aturar el cotxe amb la intenció de destorbar els seus rivals

TW
0

L'alemany Michael Schumacher (Ferrari), el pilot més sancionat en la història de la Fórmula 1, la va tornar a fer i ahir horabaixa impedí que Fernando Alonso ocupàs la primera posició en la formació de sortida del Gran Premi de Mònaco, ja que el seu cotxe li quedà entravessat al revolt de La Rascasse en aturar-se-li el motor. Però més tard els comissaris esportius del Gran Premi varen decidir enviar l'alemany a la darrera posició de la graella de sortida, després d'haver-li anul·lat tots els seus temps de qualificació. Segons els jutges, Schumacher va aturar el cotxe de manera deliberada enmig de la pista.

Michael Schumacher, que va guanyar el seu primer mundial de Fórmula 1 el 1994 després de fer fora de la pista el britànic Damon Hill en la darrera prova disputada a Austràlia, entrà en el revolt de La Rascasse, va anar de front contra les proteccions de la sortida del revolt, que no va arribar a tocar, i després se li va aturar el motor del Ferrari.

Per darrere, Fernando Alonso estava marcant la volta ràpida de la sessió, però quan va arribar a l'esmentat revolt va haver d'aixecar el peu, perquè el Ferrari era enmig del traçat, i sortir-ne per l'interior, amb la qual cosa les gairebé tres dècimes de segon que portava d'avantatge es van convertir en 64 mil·lèsimes de desavantatge en travessar la línia de meta.

Els pilots temien abans de la sessió de classificació la primera part d'aquesta, amb 22 cotxes en pista i alguns principiants en el traçat. Tanmateix, en la primera prova tan sols va haver-hi un incident i el va provocar l'altre pilot de Ferrari, Felipe Massa, que va sortir a la plaça del Casino. L'australià Mark Webber acompanyarà Alonso en la primera línia de la graella.