TW
0

P.G.Palma.
Estarà llest d'hora, a mitjans del pròxim octubre. Aquesta és la data límit estimada perquè les obres del futur velòdrom de Palma hagin conclòs. Els treballs d'execució del projecte que avalen Govern, Consell i Ajuntament de Palma com a membres del consorci creat per construir la instal·lació continuen a bon ritme, tractant de recuperar la demora de tres mesos que pesa sobre els terminis prevists per tal d'arribar puntuals a la cita amb el Mundial de ciclisme en pista 2007 i l'Eurobàsquet 2007.

La confiança dels responsables del projecte és total. «Els terminis s'acompliran» segons el pactat amb la Unió Ciclista Internacional (UCI) i a la fi «Palma disposarà d'una instal·lació esportiva de referència», segons apuntà el director general d'Esports, Josep Lluís Ballester, durant la visita que féu ahir a les obres. Ballester encapçalà un grup en el qual també hi foren presents la batlessa de Palma, Catalina Cirer; el president de s'Institut de Serveis Socials i Esportius del Consell de Mallorca, Toni Serra; el tinent de batle i president de l'IME, Rafel Durán; els arquitectes Sander Douma -que substitueix Ralph Schuermann en la direcció de les obres-, i Luis i Jaime García Ruiz; enginyers, representants del Consell Superior d'Esports, entre molts d'altres.

Després de comprovar in situ com van els treballs, tots ells volgueren transmetre una imatge de calma, garantint que es treballa a consciència per complir amb els terminis i assegurant que Palma organitzarà un Mundial que no decebrà ningú. «Ha estat una obra complicada i difícil des del principi, però segur que serà una realitat», afirmava Catalina Cirer, qui feia un alè en afegir que «ens ha fugit la por i ara ens queda la il·lusió».

La veu de la tranquil·litat la posaren Douma, artífex d'algunes de les pistes més ràpides del món com ara la de Manchester i la d'Atenes, i posteriorment Luis García Ruiz. Ambdós arquitectes explicaren sobre plans la complexitat de l'obra del velòdrom, «una estructura de gran envergadura -28.000 metres quadrats de superfície-, on es construirà la pista de 250 metres» segons el reglament UCI. Quasi de manera immediata, entorn el 15 de juny, es començarà a instal·lar l'estructura que s'ha dissenyat per a la coberta de l'edifici i que, segons els càlculs, estaran enllestides entre mitjans del pròxim octubre i principis de novembre. Distribuït en tres zones de planta i soterrani, els treballs a l'interior del cos de formigó i metall se centraran en un primer moment en la construcció de la pista i les grades, amb capacitat per a 5.000 espectadors, abans de condicionar els espais fent servir la tecnologia més avançada i els materials més moderns.