TW
0

L'alemany Michael Schumacher (Ferrari) s'endugué la victòria en el Gran Premi d'Europa de Fórmula 1, cinquè de la temporada, en guanyar la partida a l'asturià Fernando Alonso (Renault), que es classificà en segon lloc en el circuit de Nürburgring malgrat sortir des de la pole position.

Fernando Alonso, actual campió mundial, partí des de la primera posició de la graella de sortida i la mantingué fins el segon pic que posà benzina, en què Ferrari tornà a aplicar una millor estratègia que Renault per col·locar Michael Schumacher en un lideratge que ja no deixà escapar fins al final.

La d'ahir fou la victòria número 86 de l'alemany i la segona consecutiva aquesta temporada, ja que fa dos diumenges s'imposà en el Gran Premi de San Marino, en el circuit d'Imola (Itàlia). A més, aquest és el sisè triomf de Scumacher en el Gran Premi d'Europa, cinc dels quals ha aconseguit en aquest traçat (l'altre l'obtingué en el circuit de Jerez de la Frontera).

Fernando Alonso, que enguany ja ha sumat dues victòries (Bahrein i Austràlia) i tres segons llocs (Malàisia, San Marino i Europa), continua liderant el Mundial de pilots, ara amb tretze punts d'avantatge sobre Michael Schumacher, que ha retallat en dos la diferència amb què acudí a Alemanya.

Alonso prengué la sortida, com acostuma a fer-ho, amb encert. Aquesta vegada des de la pole per primera vegada des de principi de temporada, l'asturià salvà el primer revolt i va saber mantenir a retxa els dos pilots de Ferrari. Massa, que sortí millor que Schumacher, es féu a un costat per permetre al seu 'cap' prendre la davantera en el primer gir.

Alonso aguantà amb eficiència la primera plaça, amb el 'kàiser' per darrere en un marge que rondava, per damunt o per davall, el segon. Ambdós s'anaren distanciant de la resta per mantenir un particular combat en el qual intercanviaven voltes ràpides en lloc de cops. Per obtenir dissabte la pole, Renault carregà el cotxe d'Alonso amb menys combustible del que és habitual, per la qual cosa la primera aturada d'aquest es produí al voltant de deu voltes abans del que acostuma a fer-ho. Schumacher s'aturà per primera vegada una volta més tard, per la qual cosa en tornar a la pista es mantenia darrere d'Alonso, mentre que Raikkonen agafava momentàniament el comandament de la cursa, per davant de l'anglès Jenson Button (Honda), qui no pogué acabar la cursa per una avaria. El pilot de Renault i el de Ferrari continuaren en les dues primeres places, un aferrat a l'altre, fins que arribà el moment clau de la cursa, la segona aturada per fer benzina. Alonso s'aturà per segona vegada en la volta 38, però Schumacher no ho féu a continuació, sinó tres voltes després. Amb poc combustible l'alemany guanyà el temps suficient com per sortir per davant l'espanyol i guanyar la cursa.