Istanbul fou un malson per a Jorge Lorenzo

El mallorquí caigué en la primera volta i perdé el lideratge a 250cc

TW
0


Jornada negra per al pilot mallorquí d'Aprilia, Jorge Lorenzo, qui no pogué completar el Gran Premi de Turquia de 250cc en caure en la primera volta i a més perdé el lideratge de la cilindrada, que ara és en mans de l'italià Andrea Dovizioso (Honda). La victòria en aquesta cursa fou per al japonès Hiroshi Aoyama (KTM), mentre que el company d'equip de Lorenzo, Héctor Barberà, acabà en segon lloc.

La jornada motociclista del circuit d'Istanbul també va estar marcada pel triplet espanyol en la cursa de 125cc i per la caiguda en la darrera volta de Dani Pedrosa en la de MotoGP quan lluitava per la victòria.

Héctor Barberà (Aprilia) obtengué una meritòria segona posició en una cursa en la qual pogueren guanyar diferents pilots i que es va decidir en els darrers instants del costat del japonès Hiroshi Aoyama, qui s'aprofità de les errades dels altres, mentre que el principal favorit per endur-se la victòria, Jorge Lorenzo, qui sortia des de la 'pole position', hagué de retirar-se. Tot just iniciada la cursa, en el primer revolt del circuit, Lorenzo rodà per l'asfalt en ser envestit per darrere pel japonès Shuhei Aoyama, la qual cosa l'obligà a abandonar un Gran Premi en el qual el mallorquí tenia moltes opcions de sumar la seva tercera victòria consecutiva. Aquesta retirada li costà el lideratge del Mundial, gràcies a la tercera plaça que aconseguí el nou líder, l'italià Andrea Dovizioso (Honda). La cursa va estar encapçalada per un grup de pilots que es jugaven entre ells els primers llocs d'aquest Gran Premi. D'aquesta forma, sis foren els que es posicionaren per endur-se el triomf, entre els quals se succeïren els avançaments.

Així, a prop del final de la cursa començaren els avançaments, cada pic més agressius, en els quals alguns pilots pogueren anar per terra, com Barberà i De Angelis, que tocaren les seves rodes a la recta. Aquestes maniobres facilitaren que Aoyama se situés en el primer lloc, aprofitant-se d'aquestes pugnes.

Per altra banda, en la categoria de 125cc es posà de manifest la superioritat dels pilots espanyols, ja que Faubel, Bautista i Gades, els tres de l''Aspar Team' ocuparen per primera vegada en la història els tres llocs del pòdium. En un emocionant Gran Premi, Faubel aconseguí un treballat triomf en superar el seu company d'equip Bautista a falta de dos revolts per al final, impedint que aquest aconseguis la seva tercera victòria consecutiva en el Campionat del Món, mentre que Gadea, després d'una gran remuntada, acabà tercer.

Finalment, l'italià Marco Melandri (Honda) guanyà en la categoria de MotoGP, en una cursa on el català Pedrosa arribà a remuntar fins a 16 llocs per caure en l'inici de la darrera volta quan anava tercer. En el pòdium quedà representat d'alguna forma el relleu generacional, ja que els tres primers: Melandri, Stoner i Hayden, tenen menys de 25 anys.