L'Albert Park de Melbourne fou testimoni d'una lliçó de maduresa d'Alonso, una altra més. L'espanyol sobrevisqué als mil i un contratemps d'una cursa en la qual la bandera groga onejà tres vegades pels espectaculars accidents de Christian Klein (Red Bull), i els ferraris de Felipe Massa i Michael Schumacher, entre d'altres.
L'asturià controlà en tot moment la cursa i les seves circumstàncies, convertint-se en un espectador de les contínues imprecisions de la pràctica totalitat de la resta de pilots, que en la seva majoria es veren embolicats en fregades, accidents, tocs i més incidents aliens als específics d'una prova de Fórmula 1.
Alonso comptà amb la sort de cara des d'abans de començar la cursa, contrarrestant així la mala sort que l'encalça en les rondes de classificació aquesta temporada, en les quals les errades d'estratègia de Renault no l'han afavorit en absolut.
El seu company i ahir rival Giancarlo Ficichella desaprofità l'oportunitat de presentar una candidatura fiable a lluitar pels llocs d'honor de la Fórmula 1 en un tres i no res. Abans que el semàfor s'il·luminés mostrant el color verd, el transalpí es quedà clavat, deixant el camí lliure a Jenson Button (Honda) i, sobretot, a un Fernando Alonso a qui se li obrí el cel.
El britànic, que contínuament es despenja proclamant als quatre vents la seva qualitat i talent al volant d'un bòlid, tampoc no va saber aquesta vegada frenar l'empenta d'un dels grans. Com ja li passà l'any passat en un breu duel amb Micheal Schumacher, Button donà excessives facilitats a l'aspirant i perdé molt aviat les seves opcions de victòria. Per a més inri, no acabà la prova per un desgraciat accident final que el privà de la cinquena plaça.
Alonso aprofità la desconcentració de Button després d'una de les tres represes de cursa que es produïren per culpa de les contínues banderes grogues en pista i superà amb brillantor l'Honda. El més difícil ja estava fet i mitja cursa estava en la butxaca del pilot d'Oviedo. Així de fàcil, en només tres voltes.
A més, els rivals més directes de l'asturià pel títol, el McLaren de Kimi Raikkonen i el Ferrari de Michael Schumacher, estigueren molt per sota de l'esperat, a vegades superats pels constants incidents de la prova.
El primer, que sortia des de la segona línia de la graella en companyia d'Alonso, no posà en risc en cap moment el segon triomf de l'espanyol de l'any, malgrat secundar-lo en el podi, mentre que el segon visqué una nova jornada per a oblidar que només oferí dades preocupants per a la firma de Maranello.
Massa, que fins ara no ha justificat el seu fitxatge per Ferrari, i posteriorment un ansiós Schumacher deixaren a zero el caseller de punts. Males notícies per a un pilot alemany que ja veu com Alonso li treu un avantatge de 17 punts quan només s'han disputat tres grans premis.
La diferència de l'asturià respecte de la resta de pilots es plasma a la perfecció en una taula en la qual només la presència de Raikkonen i Fisichella, ambdós a 14 punts, poden amenaçar lleugerament el tron del vigent campió.
La cirereta a tan estranya i accidentada prova fou l'episodi que deixà el britànic Button aturat a uns deu metres de la meta i que permeté a Fisichella acabar cinquè.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.