Toca patir

0-0: El Reial Mallortca perdonà massa oportunitats davant l'Espanyol i ja és ben a prop de la zona de descens

Pereyra es queixa de l'entrada de Fredson. | MONSERRAT.

TW
0

Qui juga amb foc pot acabar cremat a l'infern. El Mallorca fou massa conservador, una mica poruc, i just empatà davant l'Espanyol (0-0). No és un bon resultat, però hauria estat pitjor no sumar. Ara, l'equip de Manzano té un sol punt d'avantatge sobre la Reial Societat, tercer per la coa, tot i que el golaveratge particular amb el conjunt donostiarra li és favorable.

El Reial Mallorca, en tot cas, deixà perdre una clara oportunitat per fer una important passa endavant cap a la permanència en un partit irregular. El conjunt vermellenc no va saber materialitzar les seves clares oportunitats a la primera meitat. A la represa, l'equip mostrà un bon grapat de mancances. Faltaren idees, verticalitat, imaginació, contundència...

Manzano, de sortida, alineà l'onze habitual amb la novetat de Maciel en el lateral dret en el lloc del lesionat David Cortés. Basinas, recuperat, formà part de l'onze inicial, mentre que Doni no pogué entrar a la convocatòria.

Miguel Àngel Lotina, per la seva part, va veure el seu onze condicionat per les lesions. Raúl Tamudo, tot i viatjar amb l'expedició mallorquinista, presencià el partit a la llotja, mentre que Iván De la Peña, amb problemes durant tota la setmana, va asseure a la banqueta i no arribà a intervenir.

El partit començà amb intensitat i, just després d'un possible penal de Fernando Navarro a Luis García, el Mallorca passà a controlar el joc. Arango no encertà a transformar en gol un regal del porter espanyolista Gorka, després d'una excepcional jugada de Tuni. Un minut després -en el set- el solleric va tenir una clara oportunitat, però el gol no arribà. L'Espanyol disposà també de la seva oportunitat, però la rematada amb el cap de Fredson sortí fora per molt poc.

La intensitat del primer quart d'hora no tardà a desaparèixer. El matx entrà en una fase avorrida, soporífera. El Mallorca exercia un lleuger domini, però ara ja no arribava amb claredat als voltants de Prats. Un possible penal sobre Luis García, primer de Tuni i després de Fernando Navarro, fou la darrera aproximació amb perill de tots dos equips. Faltaven encara poc més de deu minuts per al final, però s'arribà al descans sense cap més novetat. Entre badalls i avorriment.

Quedaven 45 minuts i guanyar era fonamental. El Mallorca sortí al terreny amb major intensitat, dominà l'Espanyol territorialment, però sense crear oportunitats. Un fort xut de Basinas fou l'ocasió més clara del conjunt de Manzano.

Restava un minut perquè es complís el primer quart d'hora de la segona meitat quan Coro substituí Pandiano, que fou acomiadat amb xiulets. L'Espanyol canvià i el conjunt de Lotina passà a dominar el partit. Manzano s'ho mirava des de la banda amb preocupació i donà entrada a Okubo en substitució de Pisculichi. Poc després, Campano entrà per Jonás Gutiérrez. L'Espanyol, a la contra, creava perill i faltant poc menys d'un quart d'hora per al final, Coro va estar ben a prop de marcar, però Navarro, amb Prats ja superat, encertà a rebutjar l'esfèric sobre la mateixa línia de gol. El Mallorca encara tingué la seva oportunitat quan Lopo rebutjà una pilota que pegà a Víctor i sortí fora per molt poc.