I arribà l'èxtasi. En el moment en què el pilot mallorquí Jorge Lorenzo creuà la línia de meta com a guanyador de la cursa de 250 cc, els milers d'aficionats que omplien ahir el circuit de Jerez foren testimonis de l'esclafit d'eufòria que s'apoderà del pilot mallorquí i embogiren al costat del qui es perfila com a ferm aspirant per convertir-se en el nou Campió del Món de la cilindrada.
No era per a menys. Lorenzo (Fortuna Aprilia) va superar amb un excel·lent la prova que per a ell suposava aconseguir la seva primera victòria en la categoria del quart de litre, que va aconseguir amb ocasió del Gran Premi d'Espanya més multitudinari de la història.
Amb el seu triomf, el mallorquí s'ha convertit en el tercer pilot més jove de la història a aconseguir aquesta gesta, per darrere de Dani Pedrosa (Honda) i del britànic Alan Carter (JJ Cobas).
La veritat és que la superioritat de Jorge Lorenzo va restar una mica d'interès a la cursa. Des de les primeres voltes, el mallorquí va deixar patent la seva supremacia pilotant l'Aprilia, malgrat que va perdre el lideratge de la carrera al setè gir davant el seu propi company d'escuderia, Héctor Barberá.
Lorenzo no va sortir gaire bé. Al final de la recta se li havia colat Yukio Takahashi (Honda), però al primer pas per la línia de meta ja era primer. Rere el mallorquí es formava un grup integrat per Barberá, Takahashi, el sanmarinenc Alex de Angelis (Aprilia) i l'italià Andrea Dovizioso.
El punt d'inflexió de la cursa va tenir lloc a la setena volta. Barberá liderava el grup i Lorenzo era tercer. L'acció que protagonitzà l'«huracà Lorenzo» llavors va ser com un miratge per als aficionats. En aquest mateix gir el mallorquí incrementà el ritme suficientment perquè cap dels seus rivals pogués seguir-lo.
Lorenzo volava ja irremissiblement cap a la primera victòria de la temporada i, de passada, obtenia el lideratge d'un campionat que durant tota la pretemporada ha proclamat als quatre vents que vol adjudicar-se amb autoritat.
Si la victòria de Lorenzo va resultar còmoda, no ho va ser menys la segona posició d'Alex de Angelis. El sanmarinès va tenir una cursa còmoda, ja que cap pilot el va inquietar. L'interès de la carrera se centrava a saber qui acompanyaria Lorenzo i De Angelis al podi.
Per la tercera plaça van pugnar fins a l'última volta l'italià Andrea Dovizioso (Honda), el japonès Yuki Takahashi (Honda) i el valencià Héctor Barberá (Aprilia), que van posar el pebre a una cursa que va tenir com a dominiador absolut el jove mallorquí.
Els tres pilots van arribar molt igualats a la darrera volta del traçat. En aquest gir decisiu va ser Héctor Barberá el que va prendre la iniciativa i va superar els seus dos oponents, però quan tot semblava indicar que els atacs de Takahashi no anaven a donar el seu fruit, Dovizioso va entrar per la part de dins i amb un cop al carenat de Barberá es va fer el buit suficient per aconseguir la tercera plaça.
L'acció de Dovizioso no va ser en absolut reglamentària i s'haurà d'esperar si es produeix la corresponent reclamació. Tanmateix, està clar que la conducta de l'italià va ser del tot menys esportiva i Barberá es va quedar sense cap opció d'aspirar al podi.
La resta de pilots espanyols que van poder concloure la carrera ho van fer en els punts i de manera molt meritòria. Arturo Tizón va col·locar la seva Honda a la dotzena plaça i Àlvaro Molina amb la seva Aprilia acabà el catorzè. Jordi Carchano, amb problemes mecànics a la seva Honda, aconseguí creuar la meta en la divuitena plaça.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.