El mallorquí Jorge Lorenzo i el valencià Héctor Barberà s'han convertit durant la pretemporada en dos dels principals galls dels competidors en el Campionat del Món de 250 cc, que comença aquest cap de setmana a Jerez i en el qual ambdós tenen el mateix objectiu: ser campions del món.
Lorenzo, sempre fidel a la veritat i directe, no dubt a afirmar que el seu únic objectiu del 2006 és ser campió del món i guanyar des de la primera cursa, aquest cap de setmana a Andalusia. El cert és que amb els temps a la mà, els realitzats al llarg de l'hivern, les seves paraules i intencions sonen molt reals i factibles, però les corregudes són una altra cosa i aquí hi intervenen una sèrie de factors que s'escapen a tota classe de control.
Encara així, el canvi de marca protagonitzat per ambdós, que es troben a l'escuderia de Daniel Amatriain, l'any passat amb Honda i ara amb Aprilia oficials, sembla que els ha anat bé, si bé el mallorquí ha estat pràcticament el més ràpid i efectiu en quasi tots els entrenaments en els quals ha participat.
Lorenzo i Barberà no són els únics favorits de la cilindrada, en la qual també s'haurà de tenir en compte el pilot de San Marino Alex de Angelis, pilot oficial d'Aprilia, però de l'escuderia de Jorge Martínez Aspar, que també es perfila com un dels candidats al títol, deixant entre tots ells en un segon pla els representants oficials d'Honda.
Després del pas de Daniel Pedrosa a MotoGP, la marca japonesa Honda sembla haver perdut cert interès en la cilindrada del quart de litre i tampoc no sembla que els pilots amb els quals compta estiguin en disposició de plantar cara als seus rivals des del principi.
L'argentí Sebastián Porto i el japonès Shuhei Aoyama, nou a la categoria i en el campionat, no semblen tenir entitat suficient per lluitar pel títol. D'igual manera, tampoc no es pressuposa la constància suficient a la KTM del japonès Hiroshi Aoyama o del pilot de San Marino Manuel Poggiali per desbancar la potent armada Aprilia del quart de litre, on té quinze representants.
A més de Jorge Lorenzo i Héctor Barberà, els 250 cc tindran altres integrants espanyols com el jove Arturo Tizón a l'escuderia del barceloní Raúl Romero, Honda BQR, i Jordi Carchano amb Aprilia de l'escuderia Stop and Go.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.