Fernando Alonso va fer història l'any passat, ja que es convertí en el campió del món més jove de la història de la Fórmula 1 i en el primer espanyol a aconseguir-ho, però aquest 2006 es presenta com un altre repte per ell, en una temporada que engega aquest cap de setmana amb el Gran Premi de Bahrein i que serà molt complicada.
Una vegada que s'aconsegueix el títol, el més difícil ve l'any següent, quan s'ha de defensar sent l'home a batre, però en aquesta ocasió els obstacles són molt majors per a l'asturià, en un exercici que es preveu costa amunt amb l'anunci de la seva partida a Mclaren-Mercès i els nous canvis introduïts per la Federació Internacional (FIA), que han tornat a donar un nou gir a la Fórmula 1.
Aquest 2006 serà, per començar, el final d'una etapa per a Alonso, que el mes de desembre passat va anunciar el seu fitxatge per al pròxim any per Mclaren-Mercedes. Darrere queden quatre anys de col·laboració com a pilot oficial amb Renault, en els quals ambdós han anat creixent de la mà fins al cim, que va ser el doblet de l'any passat.
Això no sembla que serà un obstacle, perquè tant el d'Oviedo -una cosa que ha deixat més que clara- com Renault tenen clar que no hi ha millor manera de posar punt i final a la seva relació que donant-ho tot sobre la pista per repetir aquests dos títols de 2005.
Alonso ha deixat així aquest hivern molt clar que fins al pròxim 22 d'octubre, data del Gran Premi final de Brasil, ho donarà tot per Renault. Aquests tests de pretemporada han permès confirmar que el campió del món, que ha estat pràcticament el més ràpid dia rera dia, vendrà molt cara la seva corona.
I és que ha estat molta la feina que han hagut de fer les escuderies en aquesta pretemporada amb uns canvis en la reglamentació que han obligat a començar de cap i de nou respecte del que va ser l'any passat. La FIA ha posat una mica cap per avall la Fórmula 1 i les incògnites amb què s'arriba a Bahrein no s'aclariran fins diumenge, en la primera correguda.
Els motors dels monoplaces seran completament nous, ja que passen dels V10 de 3.0 litres als V8 de 2.4 litres, fet que reduirà la potència de les màquines. De totes maneres els equips semblen haver solucionat aquest problema, perquè a l'hivern s'ha pogut comprovar que els temps van bastant semblants respecte dels de l'any passat.
El desenvolupament dels grans premis també serà molt diferent, amb un nou sistema de qualificació, per ventura menys interessant per a l'espectador, però que no ha de trastocar molt els plans dels pilots, l'objectiu dels quals serà novament una volta ràpida. Així mateix es tornarà als canvis de pneumàtics, factor que sí que pot ser més determinant. Contra tot això haurà de lluitar Fernando Alonso, a més d'uns rivals amb ganes de destronar l'espanyol i Renault després d'un 2005 triomfal.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.