El projecte més Grande

El cost total de les obres superaria els 400 milions d'euros i l'estadi tendria capacitat per a 41.500 espectadors

Maqueta de l'avantprojecte d'ampliació de Son Moix. | MONSERRAT

TW
0

P.V./J.S. Palma.
Ja hi ha avantprojecte. El president del consell d'administració del Reial Mallorca, Vicenç Grande, presentà ahir a la batlessa de Palma, Catalina Cirer, l'avantprojecte de remodelació i ampliació de l'estadi de Son Moix. Preveu la construcció de tres torres i pogué ser fotografiat i filmat per la premsa.

Vicenç Grande explicà ahir horabaixa que el projecte de construcció tendria un cost que pot oscil·lar entre els 400 i 500 milions d'euros. Diari de Balears ha pogut saber també que, en el cas d'iniciar-se de manera immediata, la primera fase estaria finalitzada en dos anys i suposaria l'ampliació de l'estadi i la construcció d'una de les tres torres. El projecte total podria estar finalitzat en quatre anys. El president del consell d'administració indicà també que no fa comptes tornar a parlar del projecte fins que finalitzi la temporada.

L'estudi d'arquitectura Lamela rebé l'encàrrec mesos enrere -tal com avançà Diari de Balears- d'elaborar un projecte per remodelar i ampliar Son Moix. La feina ja està feta.

L'avantprojecte preveu la construcció de tres torres, dues d'ubicades al camí dels Reis i una tercera al fons més proper al centre de la ciutat. La torre situada al camí dels Reis i més a prop del Palau Municipal d'Esports seria la de major alçada, ja que tendria 37 pisos. La més petita, que estaria també ubicada al camí dels Reis -una mica més enllà de l'actual Mallorcafé-, just tendria 15 alçades. La tercera de les torres tendria un total de 25 pisos.

El projecte de l'Estudi Lamela, que ja va elaborar els plànols de construcció de l'estadi, preveu la remodelació i ampliació de Son Moix. Evidentment, la pista d'atletisme desapareixeria i l'aforament s'ampliaria fins a 41.500 espectadors. La pràctica totalitat dels seients serien localitats cobertes.

L'Estudi Lamela ha posat especial esment en el possible impacte ambiental de l'estadi, a més d'en la utilització de noves energies. És per això que la totalitat de la coberta estaria ocupada per plaques solars. La idea de l'arquitecte Antonio Lamela és que l'estadi es pugui autoalimentar d'energia amb la mesura que sigui possible i, fins i tot, que la venda de la producció excedent es convertís en una nova via d'ingressos atípics.

Es tractaria d'un edifici domòtic, intel·ligent. Aprofitar la circulació d'aire i la reutilització de les aigües tant com sigui possible són dos reptes més que planteja avui l'avantprojecte de l'Estudi Lamela.

Evidentment, una de les grans preocupacions a l'hora de dissenyar la remodelació de l'estadi ha estat l'aparcament. En principi, se'n construirien un total de 3.500.

Finalment, l'avantprojecte preveu també la construcció d'una àmplia zona comercial i de serveis vora el camí dels Reis.