Mario Palma: «Vull ascendir, però no faig miracles»

El tècnic fou presentat ahir a Son Moix com a nou tècnic de l'Aqua Màgica

TW
0

«No conec els jugadors, però el bàsquet es juga igual a totes bandes. El meu objectiu és entrenar a la Lliga ACB i afront amb molta il·lusió i confiança el repte d'ascendir amb el Palma Aqua Màgica». Aquesta fou la declaració d'intencions que féu el nou tècnic del conjunt palmesà, el substitut d'Eloy Doce, el portuguès Mario Leonel Faria Borges Palma -Mario Palma per als amics- en la roda de premsa de presentació que tingué lloc a les mateixes instal·lacions del poliesportiu municipal de Son Moix, on procedent directament de l'aeroport, es posà a fer feina d'immediat amb els seus nous jugadors per preparar el compromís de demà davant el Melilla.

Un total de 56 títols avalen la trajectòria d'aquest tècnic que és tota una institució en el bàsquet portuguès i en l'angolès. Mario Palma deixà ben clar que «he acceptat venir a entrenar el Palma Aqua Màgica perquè sé que és un equip en condicions d'ascendir, però jo no faig miracles» i afegí que «sé que la Lliga LEB és molt complicada i que hi ha nou o deu equips que aspiren a l'ascens, però només en poden pujar dos».

El tècnic portuguès reconegué que la seva primera feina després de conèixer els seus jugadors serà «diagnosticar el mal que provocà la ratxa negativa de derrota, treballar per corregir errades i tornar la confiança als meus homes». «Si un equip perd, perd la confiança, i aquesta es recupera guanyant. Pens que l'equip té condicions per derrotar el Melilla, però no pens pressionar els jugadors, perquè la pressió ens pot fer perdre. No crec que se'ls hagi d'obligar a jugar», digué.

Mario Palma va avançar que farà «alguns canvis tàctics, perquè cada entrenador té la seva filosofia», però també afirmà que «seria una errada intentar canviar-ho tot. Ara el que importa és unir el grup i tornar-li la confiança». Finalment, el nou entrenador va confessar que a ell li agrada utilitzar una «defensa a l'home i jugar al contraatac».