El Palma Aqua Màgica destitueix Doce

El portuguès Mario Palma, seleccionador d'Angola, serà el nou entrenador de l'equip palmesà

TW
0

El Palma Aqua Màgica va anunciar ahir la destitució del seu entrenador, Eloy Doce, i la contractació del portuguès Mario Leonel Palma per substituir-lo.

La directiva del club palmesà es va reunir en junta extraordinària ahir horabaixa per tractar de la continuïtat de Doce. Més o manco a les vuit, el club emeté un comunicat en el qual anunciava la decisió de destituir l'entrenador i de contractar Palma.

Guillem Alomar, conseller delegat de l'Aqua Màgica, va explicar que la decisió que havia pres el club era «per canviar la dinàmica en la qual ha entrat l'equip en les darreres jornades». Alomar va fer referència als quatre mesos que porta l'equip sense guanyar fora de casa. «Amb les dues darreres derrotes a casa estàvem traslladant la dinàmica perdedora que teníem fora de la nostra pista a Palma», digué.

El substitut de Doce serà Mario Palma. Aquest entrenador portuguès, de 56 anys, és l'actual seleccionador d'Angola, campiona d'Àfrica i classificada per al proper Mundial del Japó.

Palma va iniciar la seva carrera com a entrenador a Angola, on aconseguí classificar l'equip nacional júnior per al Campionat del Món de 1983, que es disputà a la ciutat de Palma. A la lliga portuguesa es va proclamar campió de manera consecutiva entre els anys 1990 i 1995; de Copa, entre 1991 i 1996; i de la Supercopa, entre els anys 1992 i 1997. Sumà cinc títols en cada competició.

Com a seleccionador s'ha proclamat campió d'Àfrica en quatre ocasions, les que ha disputat. Ha participat en els Jucs Olímpics d'Atenes 2004 i en els de Sydney del 2000, a més del Campionat del Món d'Indianàpolis de 2002, on aconseguí la millor classificació per a un equip africà, l'onzena.

Mario Palma va ser elegit millor entrandor de bàsquet a Portugal entre els anys 1992 i 1995 i a Angola des del 2000 al 2004.