-Amb la perspectiva que donen aquests primers mesos de feina, quines diferències trobau entre l'anterior president, Mateu Alemany, i Vicenç Grande?
-Amb Mateu vaig fer feina durant quatre anys, i amb Vicenç només duim cinc mesos de feina conjunta. És clar que hi ha hagut canvis, però no crec que es pugui parlar de grans diferències entre Mateu Alemany i Vicenç Grande, almenys de moment.
-El que és innegable és que Grande du molta més cura del vessnt social que no Alemany. Un president com l'actual en els temps de grans èxits esportius hauria fet créixer més el Mallorca en aquest aspecte?
-No es pot aïllar un moment concret, com ara la participació en el seu dia a Champions, de la resta de la història del Mallorca. Sempre s'ha fet un treball social, però en aquest àmbit els resultats no són tan immediats com en els aspectes esportius o econòmics. En aquells anys es varen posar unes bases que encara avui estam elaborant.
-El seu nou càrrec supòs que li haurà llevat temps per dedicar-se a la Fundació Reial Mallorca. Com s'ho fa?
-És clar que no puc dedicar tant de temps com abans a la Fundació, però hi ha un bon equip de treball al darrere, i la meva tasca és bàsicament de supervisió.
-La Fundació és alguna cosa més que un instrument per recaptar doblers?
-En primer lloc la Fundació no és un instument per recaptar doblers. Tenim el suport de poc menys de 5.000 membres individuals, i cent cinquanta membres d'empresa que ens ajuden amb la seva col·laboració econòmica a desenvolupar tot un seguit d'activitats de caiure lúdic i social, la vertadera raó de ser de la Fundació.
-Com valorau aquests primers quatre anys d'existència de la Fundació?
-Molt positivament. Independentment del nombre de membres individuals i d'empresa que tinguem, he pogut notar des que existeix la Fundació que la gent, i incloem també els periodistes, són més receptius a segons quines iniciatives socials. Abans el Mallorca era només un club de futbol, i avui estam treballant per aconseguir que sigui molt més, encara que els fruits no es valoraran fins d'aquí a uns anys.
-Parlem de «merchandising». El Mallorca va renunciar al seu contracte amb John Smith i a la seva aportació econòmica per crear la seva pròpia marca, Reial. Ha estat un canvi rendible?
-Sí. És cert que John Smith pagava una quantitat de doblers, però també és veritat que el marge que teníem per la venda dels seus productes era més petit que ara. A més es tractava també d'una qüestió d'imatge. El Mallorca ha creat la seva pròpia marca i això ens permetrà comptar amb ingressos extres no només de la venda de roba esportiva, sinó en altres camps.
-Per exemple la telefonia?
-Sí, amb Reial Telecom. Però fins i tot amb la mateixa marca de roba. Reial no té per què ser només una línia de roba esportiva. Es pot fer un producte de roba «casual» que ni tan sols té per què dur l'escut del Mallorca. Amb imaginació i amb el suport d'empreses que aposten per la innovació, podem fer molt i incrementar els recursos atípics.
-Tot plegat ajuda a fer del Mallorca molt més que un equip de futbol?
-Aquesta és la idea. Vicenç Grande ho té clar i tots compartim aquest projecte. Treballam amb intensitat per aconseguir que el Mallorca sigui més que un club. Pot semblar un tòpic, però moltes de les actuacions que estam duent a terme així ho demostren. No només les que hem comentat, sinó altres que suposen un «plus» de consciencació social. El repartiment de 15.000 preservatius abans de jugar contra el Sevilla és el millor exemple d'aquesta línia que pretenem dur a terme. En qualsevol cas caldrà temps perquè són noranta anys d'història, i les coses no poden canviar-se d'un moment a l'altre. Tenim molta feina per davant però puc dir que crec que anam pel bon camí.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.