La versió europea del Barcelona torna avui a Atenes (20.45/Canal +), on s'enfrontarà al Panathinaikos. Després de dos partits i dues contundents victòries (a Bremen i davant l'Udinese), l'equip de Rijkaard necessita continuar amb la seva bona ratxa i oblidar-se del seu irregular inici de Lliga.
El Barcelona és conscient que si assegura els dos triomfs en els dos partits que ha de jugar consecutivament davant el Panathinaikos tindrà moltes opcions, no sols de classificar-se per a la següent ronda, sinó d'assegurar-se la primera plaça del seu grup, l'objectiu que persegueix des del principi d'aquesta fase.
Sense la presència de Ludovic Giuly, que pateix una contusió muscular, Rijkaard disposarà en principi de Leo Messi, el jove davanter que ha estat convocat en les dues darreres setmanes amb la selecció del seu país i no jugà a Riazor.
Rijkaard ha d'ajustar el sistema defensiu del seu equip. A Riazor es demostrà que el potencial atacant del Barcelona està a l'altura de les circumstàncies, que Ronaldinho i Deco demostren un gran nivell i que Etoo és letal.
Això no obstant, tenint la mateixa defensa que l'any passat i el mateix porter -Víctor Valdés-, el menys golejat la temporada passada, el conjunt blaugrana té molts problemes en defensa i ja ha rebut deu gols a la Lliga.
Així i tot, no sembla que Rijkaard pensi donar entrada a altres homes a la rereguarda, ja que quan es decidí a alinear Edmilson en el lloc de Márquez, les prestacions defensives de l'equip tampoc no milloraren.
Es preveu que el tècnic holandès realitzi avui dos canvis respecte de l'equip que empatà a Riazor. Podria donar entrada a Giovanni van Bronckhorst per Sylvio Mendes Sylvinho com a lateral esquerre i tragué Messi en lloc Giuly com a extrem dret.
Serà la cinquena ocasió que el Barcelona visiti Grècia per enfrontar-se a un conjunt d'aquest país. Fins ara ha guanyat dos partits (AEK Atenes i Panionios) i n'ha perduts dos més (PAOK Salònica i Panathinaikos). El darrer enfrontament del Barcelona amb el Panathinaikos data de la Lliga de Campions de la temporada 2001-2002. Els grecs guanyaren 1-0 en l'anada i perderen 3-1 en la tornada dels quarts de final disputada en el Camp Nou.
Els grecs són un equip competitiu a casa, on guanyaren al Werder Bremen, i vulnerable com a visitant. És entrenat per l'italià Alberto Malesani, que es va donar a conèixer en el Chievo Verona i posteriorment passà per la Fiorentina, Parma (on guanyà una Copa de la UEFA), Verona i Mòdena.
El seu millor jugador és l'argentí Ezequiel González, ex del Rosario Central i encarregat de dirigir el joc de l'equip verd. També juga a la línia medul·lar Flávio Conceicao, exjugador del Depor i del Reial Madrid.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.