TW
0


El finlandès Kimi Raikkonen (McLaren Mercedes) rememorà els vells fantasmes i veié com en la primera jornada d'entrenaments lliures del Gran Premi de Japó, divuitena prova de la temporada que es disputa a Suzuka, cedia ja terreny a tots els rivals en trencar el motor Mercedes V10, cosa que el penalitzarà amb deu posicions a la graella de sortida de demà.

Aquesta fou la quarta vegada de començament d'any ençà que Raikkonen patí una avaria de motor durant les jornades d'entrenament. A Magny Cours, Silverstone i Monza ja hagué de prendre la sortida des dels darrers llocs per aquesta penalització.

Quan només es duien 25 minuts de la sessió i en la seva vuitena volta, una cortina de fum blanca, que ràpidament es convertí en flames procedents del motor del seu McLaren, aventurà el pitjor per a Kimi Raikkonen. Aquest fet féu que Renault s'apuntés la primera batalla, a més de manera inesperada, ja que la fiabilitat semblava una assignatura superada pels McLaren, en la lluita pel títol de constructors. Els Renaults d'Alonso i Fisichella no tengueren cap problema. L'asturià, flamant campió del món de pilots, firmà el sisè millor temps (1:32.370) en la primera sessió i el vuitè en la segona (1:33.259) per a un total de 29 voltes en les dues tandes. Això deixà Alonso com el vuitè més ràpid del dia, mentre que Fisichella fou catorzè.

El català Pedro Martínez de la Rosa tornà a aprofitar la seva oportunitat com a tercer pilot de McLaren i marcà el millor temps de la jornada (1:30.532).