Lorenzo fa segon el dia del seu retorn

El mallorquí, que reapareixia després de complir la sanció, només fou superat per l'australià Stoner

TW
0

El pilot mallorquí Jorge Lorenzo (Honda) aconseguí en part el seu objectiu i després de la cursa de sanció -càstig imposat a Malàisia pel seu agosarat pilotatge- i tal vegada recordant la seva victòria de l'any passat en els 125cc, lluità fins al final per la victòria, però acabà conformant-se amb el segon lloc en la categoria de 250 cc del Gran Premi de Qatar de motociclisme, tretzena cursa puntuable del Campionat del Món.

La victòria fou per a l'australià Casey Stoner (Aprilia), que s'imposà amb comoditat, aprofitant una mala sortida del mallorquí, que ahir partí del primer lloc de la graella de sortida, i retallà en dotze punts el seu desavantatge respecte del líder del mundial, el català Daniel Pedrosa (Honda), que acabà quart. Des del mateix moment en que s'apagà el semàfor, l'australià se situà al capdavant i marcà un ritme que cap dels rivals no va poder seguir, la qual cosa li permeté obrir ràpidament un espai insalvable per als contrincants.

Stoner aconseguí amb la seva victòria, la segona que obté de manera consecutiva, retallar en dotze punts l'avantatge de Pedrosa al capdavant de la classificació del Mundial, que ara és de vint-i-sis punts a falta de setanta cinc per disputar-se.

Per la seva banda, l'italià Valentino Rossi (Yamaha) sumà un nou triomf en la categoria de MotoGP, de la qual es proclamà campió del món la setmana passada. El català Sete Gibernau, que dominà gran part de la prova, cometé una errada que el va fer sortir de la pista i acabà cinquè.

L'atracció de MotoGP, davant les incontestables victòries de Rossi -enguany ja n'ha aconseguides deu- se centra en el nom propi del futur subcampió d'enguany, que ja no podrà ser Sete Gibernau, molt lluny en la classificació -vuité- i que es disputaran cinc pilots en els tres grans premis que encara s'han de córrer: els italians Max Biaggi -ahir retirat per avaria-, Marco Melandri -segon-, Loris Capirossi -desè-, i els nord-americans Colin Edwards i Nicky Hayden. En 125 cc, la victòria correspongué a l'hongarès Talmacsi (KTM).