Nadal-Ferrero, duel fraticida a semifinals

El manacorí guanyà els dos partits de la jornada d'ahir mentre que Moyà fou eliminat pel suec Johansson

TW
0

Amb una diferència de set hores disputà Rafel Nadal els vuitens i els quarts de final del torneig de Pequín. Després que el seu partit de segona ronda davant el nord-americà Justin Gimelstob s'hagués de suspendre per la pluja dijous passat, el manacorí disputà ahir dos partits. El primer, davant Gimelstob, el guanyà amb més dificultats de les previstes (5-7, 6-4 i 6-4) i el segon, poques hores després, també, però sense tants problemes. Aquest segon partit ja formava part dels quarts de final i Nadal el jugà contra l'holandès Peter Wessels, el qual superà en dos sets 7-6(3) i 6-2. Així, s'enfrontarà ara al valencià Juan Carlos Ferrero per un lloc en la final.

En aquest darrer partit Nadal acusà el cansament i patí de valent per guanyar el primer set. En la segona màniga, el segon jugador del món, més tranquil, solventà amb més facilitat el duel.

Ferrero serà el rival avui del campió de Roland Garros, després de desfer-se de l'argentí David Nalbandián en un disputat partit: 6-2, 3-6 i 6-3.

Ferrero comentà després del partit davant Nalbandián que «sempre que jugo contra ell el partit és molt igualat. David és un gran jugador, però avui he jugat molt bé i he guanyat». Respecte a Nadal, el d'Ontinyent deixà clar que «es tracta d'un jugador amb molta confiança també en pista dura, després de la seva victòria a Mont-real. Mai m'he enfrontat a ell en aquesta superfície».

Qui no pogué assolir els quarts de final fou Carles Moyà. El palmesà, que ha travessat durant tota la temporada una crisi de joc, fou eliminat pel suec Johansson per 7-6(3) i 6-3. Moyà, després de perdre el primer set en la mort sobtada, s'enfosà i cedí fàcilment el segon set. Johansson disputarà davant Coria l'altra semifinal, després que l'argentí, segon cap de sèrie, eliminàs Youzhny (6-4, 1-6 i 6-1).