El català Dani Pedrosa i el mallorquí Jorge Lorenzo, ambdós amb una Honda, foren els encarregats d'aconseguir l'únic doblet espanyol en el Gran Premi de la República Txeca de motociclisme que es disputà ahir al circuit de Brno.
Ells foren els protagonistes principals de la correguda del quart de litre, si bé hi hagué un altre destacat que no va rebre la merescuda recompensa. Aquest fou el cas de Sete Gibernau (Honda RC 211 V), qui després de dur la major part del pes de la prova de MotoGP va veure que la seva mecànica el deixà tirat en la darrera volta.
Dani Pedrosa i, sobretot, Jorge Lorenzo foren els actors més actius en els 250 cc, llevat de les voltes inicials, en què el líder fou el japonès Hiroshi Aoyama.
L'encarregat de posar més sal a la cursa de 250 cc fou el pilot mallorquí, mentre que el seu rival, campió i líder del Mundial esperà a la coa del grup capdavanter sense assumir més riscos dels estrictament necessaris.
Durant més de la meitat de cursa fou Lorenzo qui manà i ensenya el camí a la resta de participants, però Pedrosa és un rival molt perillós i així ho demostrà en les voltes finals, quan pitjà l'accelerador per aasolir la seva sisena victòria de la temporada i consolidar encara més el lideratge de la categoria.
Pedrosa tornà a fer allò que sap fer més bé, esperar els punts febles dels rivals, estudiar-los per passar a l'acció en el moment oportú. El seu gran pilotatge i el seu menor pes li permeten esprémer al màxim el potencial de la seva Honda, i això en les voltes finals resulta un factor determinant.
Pedrosa tingué davant un potent, agressiu i eficaç Jorge Lorenzo, autor del millor registre en els entrenaments, que lluità fins a l'extenuació per aconseguir una primera victòria que no arribà. Una altra vegada no tingué sort en aquesta cilindrada Héctor Barberà (Honda), que caigué en la primera volta en topar amb el japonès Takahashi.
L'italià Valentino Rossi guanyà a Brno la seva novena correguda de la temporada en MotoGP malgrat l'esforç de Gibernau. Gibernau, que fou líder durant dotze de les vint-i-dues voltes de la prova, patí un entrebanc mecànic en la darrera volta -probablement quedà sense benzina- la qual cosa li impedí ni tan sols travessar la línia d'arribada i, per tant, puntuar. A més de no poder lluitar pel triomf, el fet d'haver-se retirat sense puntuar l'allunya del segon lloc del campionat, que ahir podria haver assolit després de la sisena posició final de l'italià Marco Melandri. Segon al Mundial és ara el seu compatriota Max Biaggi.
Tant Rossi com Gibernau es perfilaren des del principi com els dos principals aspirants a la victòria a Brno. S'arribà a l'antepenúltima volta amb l'espanyol líder, però en la complicada chicane d'entrada a la recta de meta Rossi el superà però no s'allunyà del català. En la volta decisiva podia succeir qualsevol cosa, però de sobte la moto de Gibernau començà a perdre velocitat i el pilot mirava incrèdul el motor de la seva Honda sense poder entendre el que passava. El fet és que Rossi entrà primer sol per tercer pic consecutiu i per novena vegada aquesta temporada, fet que li permet augmentar el seu avantatge en el Mundial fins a 132 punts, mentre que l'italià Loris Capirosi (Ducati Desmosedici) es trobà amb la segona posició i Max Biaggi completà el pòdium.
A la categoria de 125 cc el guanyador fou el suís Thomas Luthi, que s'imposà en una prova on fou qui millor es va adaptar a la pluja i on els espanyols, una altra vegada, no destacaren. En la sortida, el «poleman» Luthi aconseguí mantenir el primer lloc i s'escapà amb Fabrizio Lai (Honda) i Mika Kallio (KTM), però a poc a poc s'anaren sumant pilots fins a formar un nombrós grupet que rodà junt fins al final.
Prova aturada
En la darrera volta començà a ploure en alguns trams del circuit i això va fer que el ritme de la correguda baixàs. Els participants demanaren l'aturada de la prova, però els jutges no ho estimaren oportú. Luthi fou qui millor s'adaptà al canvi metereològic i s'endugué la victòria. El millor dels espanyols fou Sergio Gadea que anà recuperant posicions fins a acabar quart.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.