Rafel Nadal aterra a Nova York

El manacorí aspira a aconseguir el darrer Grand Slam de la temporada

TW
0


Rafel Nadal agafà ahir matí un vol directe Palma-Nova York. La ciutat dels gratacels tindrà a partir de dilluns els dos més alts del tennis mundials, Federer i Nadal. Els dos millors jugadors del món volen conquerir l'Open dels Estats Units, el darrer Grand Slam de la temporada. «El meu objectiu és conservar fins el final d'any el segon lloc de la classificació», comentà el manacorí poc abans d'agafar l'avió.

El campió de Roland Garros s'avançà a la pregunta, sent conscient que en la seva ment, encara que no ho reconegui, hi ha la possibilitat de sortir de Nova York com a número 1 de la Cursa de Campions. Difícil, molt, però no impossible. No és gens forassenyat pensar en una victòria de Nadal a Flushing Meadows, que li donaria 200 punts, però sí que ho és creure que el suís caigui en les primeres rondes. Sempre amb el permís de Juan Carlos Ferrero. El campió de Roland Garros ve de guanyar a Mont-real, i el triomfador a Wimbledon de fer-ho a Cincinnati. La mateixa superfície de joc que es trobaran a partir de dimarts. Nadal debutarà davant un tennista local, Bobby Reynolds, mentre que l'helvètic ho farà davant el txec Ivo Minar, dos rivals fàcils per començar. «Ara per ara Federer no és al meu abast», no es cansa de repetir la nova sensació del tennis mundial. Però ell és el número 2, segon cap de sèrie i ningú ha guanyat més títols i partits aquesta temporada. «Estic completament recuperat de la meva lesió a l'esquena», deixà clar el manacorí després d'haver passat deu dies a l'Illa per descansar i preparar a consciència el torneig nord-americà.

L'altre representant mallorquí a l'Open dels EUA, Carles Moyà, també parteix amb moltes il·lusions de fer la volta a la dolenta ratxa de resultats i lesions que l'han acompanyat darrerament. Les seves semifinals de l'any 1998 encara es recorden. L'exnúmero 1 mundial tindrà la primera pedra de toc davant el francès Michael Llodra. Moyà, en ciment, és capaç del millor i del pitjor. Si passa les primeres rondes el palmesà és un rival temible.

La tennista de Cala Millor Nuri Llagostera debutarà en el quadre femení davant la russa Evgenia Linetskaya.