Desafio Seat Altea Rafel Nadal també sap guanyar a casa

El manacorí complí amb els pronòstics i venç en la final de Santa Ponça el valencià David Ferrer

TW
0

GONZALO NADAL.S.Ponça.
Rafel Nadal va fer les delícies de gairebé tres mil espectadors i de passada es va adjudicar la segona edició del Torneig de Tennis Illes Balears Desafio Seat Altea, ja que guanyà en la final el valencià David Ferrer per un còmode 6-3 i 6-2.

Aquesta innovadora competició, en la qual participaren set tennistes d'alt nivell i un de la prèvia balear, es va resoldre en un mateix horabaixa amb quarts de final i semifinals al millor de tres «tie-breaks». En la primera eliminatòria l'argentí Mariano Zabaleta superà el suec Joachim Johansson per un doble 7-3, mentre que en el duel espanyol de la jornada David Ferrer eliminava dels quarts Feliciano López, finalista en quarts a Wimbledon, per 7-3 i 8-6.

I en la tercera eliminatòria del dia es produí la gran sorpresa quan Tomeu Salvà, sortit de la prèvia, es carregava Carles Moyà, exnúmero 1 mundial. El de Cala Millor s'enfrontaria a Nadal en semifinals després que el manacorí eliminàs l'alemany Rainer Schuettler per un ajustat i doble 7-5.

La primera semifinal entre Ferrer i Zabaleta es resolgué a favor de l'espanyol per 4-7 i 7-9, mentre que la segona no tingué color, ja que el campió de Roland Garros escombrà Salvà (7-1 i 7-2). La gran final estava servida, aquesta ja en un format més habitual de dos sets complets amb possibilitat de «mort-sobtada» en cas necessari. Però Nadal no donà opció al seu rival i, fent tota una exhibició, agrenà de la terra de la platja de Santa Ponça un rival d'entitat, que és ara per ara el jugador número 10 de l'ATP.

Vist l'espectacle que es visqué ahir a Santa Ponça, molts dels banyistes que accediren gratuïtament a les grades no podien creure's que estaven veient en directe uns dels millors tennistes del món, la continuïtat d'aquest torneig està assegurada. L'edició passada la guanyà Carles Moyà, i el nou rei de Balears és ara Nadal. Cap sorpresa. El manacorí ho celebrà amb un bany a la mar davant la mirada atònita del públic.