Jorge Lorenzo torna volar a Montmeló

Marcà el millor temps en 250cc en una jornada discreta de la resta de pilots espanyols

TW
0

El mallorquí Jorge Lorenzo tornà demostrar que es troba en un moment dolç de la temporada i firmà el millor temps a la primera sessió d'entrenaments de 250cc (1:46.748), en els quals el líder del mundial, el català Daniel Pedrosa fou vuitè. Marco Melandri dominà els entrenaments lliures de MotoGP i el també italià Mattia Pasini, els de 125cc.

Lorenzo, que acabà segon a Mugello, on a més aconseguí la seva primera pole position en el quart de litre, dominà els entrenaments i només el francès Randy du Puniet pogué fer-li front. «Encara disposo d'un cert marge de millora. Ara tenc la confiança que em faltava. No sabia on estaven els límits de la categoria, i ara, després de cinc curses, començo a veure'ls», comentà el pilot de Fortuna Honda.

Per una altra banda, no fou un bon dia per a Dani Pedrosa, el campió mundial i líder de la classificació, que es queixà per «la manca d'organització» del seu equip. «Avui (ahir) s'ha perdut el temps», declarà el català, visiblement molest i que només pogué ser vuitè. Tres Aprilies, la de Du Puniet, De Angelis i Porto se situaren just per darrere Lorenzo, mentre que el segon classificat en el Mundial, l'italià Andrea Dovizioso, fou cinquè.

De la resta d'espanyols, Héctor Barberá (Honda) fou novè, mentre que Alex Debón (Honda) firmà el dinovè lloc damunt un total de 28 pilots.

A MotoGP, el pilot italià Marco Melandri (Honda) obtengué ahir el millor registre (1:43.317) de les dues tandes d'entrenaments, mentre que Toni Elias (Yamaha) no participarà a la cursa de demà. Elias va caure durant unes proves privades a Le Mans el dia després del GP de França i es lesionà en el peroné i el canell esquerra. Després de prendre lloc en els entrenaments d'ahir, decidí renunciar a córrer la cursa. A la primera jornada d'entrenaments lliures, cap dels dos aspirants al triomf, com són Sete Gibernau (Honda) i Valentino Rossi (Yamaha), han aconseguit registres que els col·loquin entre els quatre primers classificats.

Finalment, a la cilindrada de 125cc, l'italià Mattia Passini (Aprilia) es lluí en una tanda d'entrenaments en la qual els espanyols estigueren per davall les expectatives, ja que el millor fou Héctor Faubel i només pogué ser el vuitè. Passini marcà un temps d'1:52.009 i ningú no el superà.