Rossi aniquila bruscament Gibernau

El mallorquí Lorenzo fou sisè en 250 cc en una cursa que guanyà Pedrosa amb autoritat

TW
0

Daniel Pedrosa (Honda) tornà a protagonitzar una de les seves clàssiques curses, aquelles que l'any passat li permeteren proclamar-se campió del món de 250 cc a la primera, i guanyà per primera vegada el Gran Premi d'Espanya a Jerez, el mateix en el qual a Pablo Nieto (Derbi) i a Sete Gibernau (Honda) se'ls negà la victòria per diferents motius.

Pedrosa deixà clar el perquè de la seva condició de campió i comandà com sempre, com en ell és habitual, sense que els seus rivals poguessin fer res per evitar-ho. Hi eren els mateixos protagonistes que en el 2004 i el resultat fou el mateix: nou triomf del pilot d'Honda, a qui, emperò, li podrien sortir aviat nous i perillosos rivals en la figura del mallorquí Jorge Lorenzo, que acabà la cursa en el sisè lloc, i el valencià Hèctor Barberà, que fou cinquè.

Barberà féu una extraordària correguda, que li hauria permès pujar al pòdium si no hagués estat per una inoportuna sortida de pista després de la caiguda del japonès Hirochi Aoyama, però el valencià es va refer i protagonitzà una espectacular remuntada que el deixà cinquè, en superar en el darrer revolt el seu company d'escuderia, que no és altre que Jorge Lorenzo.

L'argentí Sebastián Porto, segon, i el pilot de San Marino Alex De Angelis, tercer, completaren el pòdium.

Molt més polèmica, amb raó o sense en una possible conducta antiesportiva, resultà la victòria de Valentino Rossi en Moto GP davant Sete Gibernau.

Fins al moment de l'incident, un i altre pilot feren una autèntica exhibició de pilotatge i anaren deixant enrere tots els seus rivals, la qual cosa no fou més que una repetició de situacions viscudes en no poques ocasions la temporada passada.

Rossi fou el més ràpid en els entrenaments i sortí des del primer lloc de la graella, però fou Gibernau l'encarregat de comandar la prova des de la primera volta, i només el campió fou capaç d'aguantar la seva roda. En la darrera volta, ambdós pilots protagonitzaren una aferrissada lluita pel triomf i l'italià avançà per l'interior el català en el darrer revolt en una arriscada maniobra que acabà amb la sortida de pista de Sete, qui malgrat tot pogué conservar la segona posició per darrere de Rossi. El també italià Marco Melandro fou tercer.

La victòria en la prova de 125 cc fou per a l'italià Marco Simoncelli (Aprilia), en una cursa en la qual Pablo Nieto (Derbi) anava camí de protagonitzar una de les millors corregudes de la seva trajectòria esportiva, amb el lideratge inclòs, però una caiguda en el revolt d'entrada a meta l'allunyà del triomf i el relegà a la dotzena plaça final.

Héctor Faubel (Aprilia), setè, fou el millor espanyol. El finlandès Mika Kallio i l'italià Fabrizio Lai completaren el podi.