Ronaldinho no es pogué entrenar

El crack brasiler pateix una gastroenteritis però estarà disponible

TW
0

El FC Barcelona s'entrenà ahir amb l'absència destacada de Ronaldinho de Assis, que pateix una gastroenteritis, encara que, en principi, no perilla la participació del brasiler en el partit del pròxim diumenge davant el Reial Madrid. Mentrestant, Carles Puyol continua millorant de la seva lesió i ja va realitzar la seva primera sessió de camp, encara que a part dels seus companys i a un ritme molt suau. Ronaldinho, que no s'entrenà dilluns per unes molèsties i tampoc dimarts, va acudir al Camp Nou però els metges li recomanaren que tornés al seu domicili per guardar repòs i avui li faran una nova valoració del seu estat físic.

Puyol, per la seva part, es posà les sabates de futbol per primera vegada durant aquesta setmana prèvia al clàssic, després de patir l'esquinç de turmell que ha posat en dubte la seva presència en el partit i després de dos dies d'exercicis a la platja. Ahir, però, ja va fer la seva primera sessió de recuperació damunt la gespa, en el Camp Nou, mentre que els seus companys s'entrenaven al Camp de la Masia.

Al Camp Nou, acompanyat per uns dels recuperadors del club, Jaume Jardí, Puyol va estar caminant i després trotant lentament, mentre tots els seus moviments eren seguits des de la grada per un gran nombre de càmares de televisió i fotògrafs. Els metges, mentrestant, mantenen la prudència respecte a les seves opcions de poder jugar a Madrid, cosa en la qual confien tots els seus companys.

A més del cas de Puyol, es manté el dubte de la disponibilitat de Demetrio Albertini, també absent en l'entrennament. El veterà jugador italià es recupera d'una elongació del múscul solear de la cama dreta que patí fa vuit dies i per la qual va ser baixa davant el Betis (3-3) i que, en principi, havia de tenir-lo una setmana de baixa.

Després de l'entrenament, la plantilla del Barça celebrà un dinar conjunt. Es tractava, segons explicà el porter Víctor Valdés, d'un dinar que ja estava previst des de fa uns dies «no perquè sigui una setmana especial». Valdés també va assenyalar que veu Samuel Etoo «molt motivat, i el Bernabéu se li dóna bé». El porter català té «les mateixes ganes d'aconseguir un bon resultat a Madrid, però que, per a Etoo, és important perquè està amb ganes de fer-ho bé».

El lateral Giovanni Van Bronckhosrt, que declarà que li agradaria ser el substitut de Deco, va apuntar que Etoo marcarà al Bernabéu. «Etoo vol marcar en aquest partit, com va fer a casa, i crec que marcarà de nou».