La selecció espanyola afronta l'amistós d'avui davant Xina (21:45 hores, estadi Helmántico) amb la vista posada en el partit del pròxim dimecres davant Sèrbia i Montenegro a Belgrado, que pot ser decisiu per a les seves aspiracions de classificació mundialistes.
Els serbis són líders del grup 7 amb 10 punts, dos més que Espanya, que només accederia a la primera plaça amb una victòria que es presenta complicada davant un equip que suma tres triomfs i un empat i, sobretot, que acumula deu gols a favor i cap en contra. Jugadors i seleccionador saben que el partit en terres sèrbies pot ser definitiu. Si Espanya guanya, arribarà als partits de juny en la primera posició i la victòria serà una gran dosi de moral i, encara que una derrota no significaria l'adéu a Alemanya, complicaria les opcions.
Conscients de la trascendència d'aquest partit, el matx d'avui davant Xina es presenta com un entrenament amb rival, però que obligarà Espanya a treballar i córrer, encara que no s'afronti amb la mateixa mentalitat que un partit oficial.
Xina és una selecció ràpida i treballadora i es troba en ple procès de canvi, després d'haver estat eliminada inesperadament de la fase de classificació per a Alemanya. Un gol de diferència respecte a Kuwait deixà l'equip entrenat per l'holandès Arie Haan fora de la cursa mundialista, per la qual cosa s'espera una revolució.
Zhu Guanghu ha estat nombrat nou seleccionador en substitució de Haan i l'objectiu és apostar per la joventut per preparar la gran cita dels Jocs Olímpics que es celebraran a Pequín en el 2008, amb la qual cosa fins llavors la finalitat és anar guanyant experiència en grans partits com aquest.
Així les coses, encara que el partit no tengui trascendència, és possible que Aragonés aposti per un equip molt semblant al que jugui el pròxim dimecres, amb l'absència de Raúl, que encara no està en bones condicions. El seu lloc en la mitja punta, per darrerre Fernando Torres, seria ocupat per Valerón. La resta de l'equip, amb l'absència de Marchena, serà el format per: Casillas, a la porteria, Puyol, Pablo, Juanito i Del Horno en defensa, amb Albelda i Xavi en el doble pivot, i Joaquín i Luque a les bandes. Els debutants Luis García, Mista, Antonio López i Sergio Ramos seran suplents.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.