TW
0

Divendres l'equip espanyol de la Copa Davis s'enfrontara a Eslovàquia en la primera eliminatòria del 2005. Rafel Nadal, Albert Costa, Fernando Verdasco i Feliciano López foren els tennistes escollits per a aquesta eliminatòria pel G2. El manacorí, de divuit anys, s'incorporà un dia més tard a la convocatòria després de guanyar diumenge l'Obert de Mèxic.

Nadal manifestà la importància del torneig i que és «especial per a tots». Així mateix, afegí que «per a mi és molt especial ja que quan vaig guanyar a Roddick a Sevilla vaig viure el millor moment de la meva carrera». Confessà que «m'agrada la Davis i he arribat amb l'únic objectiu de fer feina per adaptar-me el més aviat possible i sortir a la pista, si els capitans ho consideren oportú, perquè això és un equip».

Nadal, número 31 del món, va jugar un paper determinant en la final de la Copa Davis del 2004 en la qual Espanya s'imposà a EUA. El manacorí fou el jugador més jove de la història a guanyar aquesta competició. Per la seva banda, Costa i Verdasco destacaren com a principals inconvenients la «rapidesa» de la pista i la «complexitat» del rival.

El veterà Albert Costa explicà que «La pista és molt ràpida, però nosaltres estem aquí per adaptar-nos el més bé possible i poder jugar amb les millors garanties». Verdasco, per la seva banda, afirmà la dificultat que tendran per superar els jugadors de l'equip centreeuropeu. «Eslovàquia és un rival complicat, amb grans jugadors com Hrbaty i Beck que a més se senten la Copa Davis com una cosa molt important per ells».

Tant un com l'altre, emperò, es mostraren amb esperança de cara a la primera fase i Costa posà l'accent en el treball col·lectiu afirmant que «Hi ha molt bon ambient dins l'equip i això és positiu». Els dos jugadors s'exercitaren ahir juntament amb Feliciano López i Rafel Nadal en la segona jornada d'entrenaments a Bratislava.

El capità de l'equip espanyol Jordi Arrese afirmà que s'ha emportat a Bratislava «el millor equip possible» per afrontar la primera eliminatòria del torneig, en el que Espanya surt com a vigent campió. El tècnic declarà que «tots estam molt il·lusionats» i anuncià que com feren en la final de Sevilla «no desvelarem les cartes de qui jugarà fins el dia del sorteig. Està clar que tenim un equip que ens permet fer moltes combinacions, mentre que els Eslovacs no tenen tantes opcions com nosaltres».