TW
0
SON AMAR 3
NUMÀNCIA 1

SON AMAR: Moltó, Ruette, Pochop, Gatin, Falasca, Antiga -equip inicial-, González (lliure) i Vega.
NUMÀNCIA: Porporatto, Da Silva, Sevillano, Flores, Nicola, Creus -equip inicial-, Ismael (lliure), Mijailov, Del Amo i Pelzel.
PARCIALS: 27-25 (28 m.), 25-16 (21 m.), 15-25 (19 m.) i 25-23 (27 m.).
ÀRBITRES: Fernández Nevado i Andrés. Van mostrar targeta groga a Nicola del Numància.

El Son Amar conquerí la XXX edició de la Copa del Rei, en un partit digne de recordar. Els palmesans s'endugueren el títol després de derrotar el Numància Caja Duero, que tornà a quedar-se a les portes per segon any consecutiu.

Els pronòstics aventuraven l'èxit del conjunt de Vladimir Bogoevski i aquesta vegada no es van equivocar. Amb aquest triomf, el Son Amar es venja dels sorians que l'any passat els eliminaren a les semifinals.

Així doncs, els dubtes que acompanyen el transitar del Numància per la present campanya es van destapar en la final. Especialment després del primer set, en el qual s'hagués pogut assegurar gran part de les seves opcions per al triomf.

El quadre sorià va engegar el matx amb total concentració i estava perfectament armat davant del sextet mallorquí que se sentia còmode amb la seva condició de favorit.

En els primers compassos del partit ja es veia el Son Amar decidit a emportar-se la victòria en tres sets, i fruit d'aquesta concentració els mallorquins s'adjudicaren els dos primers per 27-25 i 25-16.

El Numància va gaudir d'avantatges inicials de fins a tres punts que van precipitar la reacció del Son Amar (14-17). La qualitat i la gran coordinació dels centrals numantins, Flores i Creus, feien que els bloquejos no fossin definitius ja que els resultava complicat davant la rapidesa dels palmesans.

El tercer set serví per mostrar la millor cara del Numància, aferrat a les seves opcions i portat per l'ambició de l'argentí Jerónimo Nicola. Així mateix, Sevillano i Creus van contribuir amb els seus punts (3-10, 13-19 i 14-23).

El quadre de Bogoevski escoltà l'advertència dels sorians i apel·là al talent i a la concentració dels seus jugadors per doblegar el Numància, que es va deixar a la pista fins a l'última gota d'esforç.

La situació va desesperar l'equip de l'argentí Ricardo Maldonado que perdé la seguretat en el camp i facilità l'enlairament del Son Amar.

Els sorians cercaven el seu tercer trofeu. Per això, necessitaven forçar un quart set que començà de manera desfavorable per als de Castelló Lleó, però que van saber remuntar fins anar reduint la seva diferència entre un i tres punts. Emperò, amb el marcador 20-20, els va mancar eficàcia en la rematada i perderen el set per 25-23.

Els jugadors del Son Amar, Sebastien Ruette, Miguel Àngel Falasca i el francès Stephane Antiga foren els millors de la final de Màlaga.

El partit va transitar per l'equilibri, fins que emergí Antiga i segellà el triomf amb una rematada.