TW
0

El corredor de l'Illes Balears Alejandro Valverde va escriure ahir una de les pàgines més brillants dels catorze anys d'història de la Challenge Volta a Mallorca, ja que aconseguí una espectacular victòria en el cim del mirador des Colomer -punt d'arribada de la tercera etapa- i deixà mig sentenciada la classificació general, que ara passa a comandar amb 56 segons d'avantatge sobre el seu més immediat perseguidor.

El triomf del ciclista murcià fou la justa recompensa a la gran etapa realitzada per l'equip Illes Balears al complet, en què també destacaren les actuacions dels mallorquins Toni Tauler i Toni Colom, molt combatius durant tota la jornada.

Valverde llançà l'atac definitiu en la darrera dificultat muntanyenca de la jornada quan formava part d'un grup de quatre escapats que completaven Tauler i els holandesos de Rabobank Ronald Mutsaars i Steven De Jongh, que arribaren a meta en segon i tercer lloc a 42 i 56 segons respectivament del vencedor, qui invertí un temps de 4 hores, 20 minuts i 48 segons a completar els 165,4 quilòmetres de l'etapa, rodant a una mitjana de 39,38 quilòmetres per hora.

La pluja i el fred, que acompanyaren els ciclistes durant tot el camí, foren els altres protagonistes d'una etapa que només completaren 38 dels 144 corredors que prengueren la sortida a Pollença. Malgrat les inclemències meteorològiques, l'etapa fou molt ràpida i nerviosa. Les hostilitats començaren en el quilòmetre 11 amb un atac que llançà el fins ahir líder i vencedor de les dues primeres etapes, Óscar Freire, qui rodà 500 metres destacat.

En el quilòmetre 39 es formà un grup de 21 corredors, entre els quals hi havia els mallorquins Toni Tauler i Miquel Alzamora, a més de l'esprintador alemany Erik Zabel. Tot i que mai no superaren el minut i mig d'avantatge, obligaren l'equip Illes Balears a treballar de valent per neutralitzar la fuga i passaren pel cim del Coll de Sóller, encapçalats per Tauler, amb uns segons d'avantatge sobre el gran grup.

En l'ascensió al puig Major es féu la selecció definitiva de la cursa i el ciclista de l'equip Kaiku Ezequiel Mosquera el coronà en solitari amb un minut d'avantatge sobre un grup de nou homes format per Tauler, Antonio Olmo i Adolfo García (Comunitat Valenciana), Yon Bru (Kaiku), Benat Albizuri (Orbea), Erik Zabel (T-Mobile), Alketza Peña (Euskaltel), Carlos Castaño (Andalucia) i José A. Gomez (Saunier Duval), i dos minuts sobre el gran grup.

Arribant a Lluc, Colom, Valverde i Vicenç Reynés entraren en la batalla i embogiren encara més la cursa. Un cop arreplegats els grupets capdavanters, el bunyolí Toni Colom provà sort camí d'Alcúdia quan faltaven 42 quilòmetres per a l'arribada, però quan ja duia més d'un minut sobre els immediats perseguidors, fou víctima d'un atac de fred i fou superat pel quartet format per Valverde, Tauler i els holandesos Mutsaars i De Jongh, que es disputaren la victòria d'etapa.