El mallorquí, que amb 18 anys es podria convertir en el jugador més jove a guanyar l'ensaladera de plata en tota la història de la competició, també jugarà el partit de dobles tal com estava previst. El G-3, grup de capitans espanyols, se l'ha jugada amb Nadal en col·locar el manacorí en el lloc del valencià Juan Carlos Ferrero. Una aposta forta, important, tal vegada decisiva, però meditada i presa per raons tècniques i físiques.
Així per tant, les dues raquetes mallorquines, Carles Moyà i Rafel Nadal, sortiran a lluitar el primer dia en aquesta final històrica, en el setè enfrontament contra l'esquadra nord-americana, que posarà en escena Andy Roddick i Mardy Fich en la jornada inaugural.
A més, el sorteig, dut a terme ahir a la pista central construïda a l'estadi olímpic, amb l'«ensaladera com a testimoni, afavorí, en teoria, l'equip espanyol. L'experiència de Carles Moyà, número u espanyol, obrint la final avui contra Mardy Fish pot donar la suficient tranquil·litat a Nadal contra l'estendard del conjunt nord-americà, Andy Roddick, en el segon punt del duel.
Les raons del grup de capitans per a aquest canvi es fonamenten en l'estat físic de Ferrero. La seva bòfega a la mà dreta li han impedit entrenar-se sense embenatge. Segons Jordi Arresse, uns pocs dies més de cura i pràctica poden afavorir el valencià.
A més, Nadal no té res a perdre davant Roddick, encara que el seu únic enfrontament enguany, a l'Obert dels Estats Units fou clarament favorable al de Nebraska (6-0, 6-3 i 6-4), però aquest duel fou en pista dura, diferent al que tindrà lloc divendres sobre la pesada terra del recinte sevillà.
Però el G-3, com sempre, té guardat un as a la mànega. Guanyi o perdi Nadal el primer dia, el manacorí haurà desgastat el campió de l'Obert dels EUA, per a diumenge contra Moyà. I el darrer punt de l'eliminatòria, en cas d'empat (2-2) seria el que disputaria Fish contra Rafel o si ho consideren oportú, contra un recuperat Juan Carlos Ferrero, a qui no li ha de tremolar la mà, si és necessari que ell tanqui el duel.
Tot preparat, disposat per al G-3, i fins i tot per a Patrick McEnroe, capità nord-americà, qui també comptava amb la possibilitat que Nadal substituís Ferrero. De fet, Roddick s'ha entrenat durant tots aquests dies amb un jugador júnior, esquerrà com Rafel, Wayne Odesnik, per evitar qualsevol sorpresa. A més, Patrick deixà entreveure ahir que espera canvis també per a diumenge.
El semblant de Ferrero abans de començar el sorteig ja semblava aclarir els dubtes sobre qui sortiria per acompanyar Carles Moyà en els individuals. Seriós, amb la mirada baixa i una mica trist, el valencià no tenia més remei que admetre la suplència, almenys el primer dia i després esperar a veure com es desenvoluparan els esdeveniments esportius.
Per Nadal és, a més, una prova de la fe que el G-3 té en ell. El manacorí fou un dels herois de l'eliminatòria disputada a Brno contra la República Txeca i després tingué el cor necessari per fer guanyar el conjunt espanyol a Alacant contra França en les semifinals.
L'equip espanyol, emparat per les seves 11 victòries consecutives a casa, per l'impuls que esperen dels 26.600 espectadors, rècord mundial en aquesta competició, i per la proximitat que té de guanyar la seva segona Copa Davis en cinc anys, parteix com a favorit, però sense eufòria, com destacà Jordi Arresse al final.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.