La mà d'Héctor Cúper ja es nota.

TW
0

El Reial Mallorca notà l'efecte Cúper i exhibí els valors tradicionals dels equips del tècnic argentí: ordre i disciplina. Un valuós empat (1-1) davant el Sevilla en el Sánchez Pizjuán omple d'optimisme i confiança el conjunt vermellenc. El Mallorca es mostrà sòlid en defensa, lluità constantment en el centre del camp i la pressió, quan el rival tenia l'esfèric, començà ben a prop de la línia del centre del camp.

Però l'efecte Cúper es va notar fins i tot abans de l'inici del partit, durant l'escalfament, amb la formació de sortida i la seva disposició tàctica. El Reial Mallorca, amb la inesperada baixa per lesió de Moyà -es va fer mal a l'entrenament matinal de dissabte- jugà amb Westerveld a la porteria, els laterals de sempre i Ballesteros i Ramis com a centrals. Pereyra i Farinós jugaren com a pivots, amb Jorge López, Luis García i Arango per davant, mentre que Perera -per davant Luis García- era l'home més avançat.

El Sevilla, per la seva part, comptava amb la baixa del mallorquí Pep Lluís Martí i Javi Navarro. Caparrós ha aconseguit formar un onze amb futbolistes de gran qualitat, amb una interessant mescolança de veterania i joventut. Ahir, el tècnic andalús oferí la titularitat al ja consolidat i indiscutible Sergio Ramos i al jove Navas, que es col·locà a la banda esquerra del centre del camp.

Ben aviat, el Mallorca deixà clar que havia canviat, que res no era igual al que havíem presenciat a les nou jornades anteriors, i que l'ordre i la disciplina serien sempre una constant.

El Mallorca controlà el matx per moments, mentre el Sevilla, sense idees, era incapaç de crear perill davant la porteria de Westerveld. El conjunt vermellenc es defensava bé, movia la pilota en el centre del camp, però durant els primers quaranta-cinc minuts no xutà entre els tres pals ni una sola vegada.

El Sevilla, sense fer un bon partit, disposà de dues clares oportunitats, però Baptista, de cap, primer envià la pilota fora i després contemplà com David Cortés, sobre la línia, evitava el gol.

Caparrós cercava el triomf, no donava per bo l'empat i donà entrada a Antonio López i Darío Silva en substitució de Navas i Casquero. Baptista se situà com a segon pivot, vora Renato, mentre que Aranda i Darío Silva eren aleshores la parella atacant.

L'enfrontament quedà obert, sense un clar dominador i amb aproximacions perilloses a una porteria i a l'altra. Carlos substituí Aranda; Cúper no es conformava amb l'empat i intentà cercar frescor en atac donant entrada a Tuni en el lloc de Perera.

Però en el minut 71, i quan el resultat inicial semblava ja una condemna a perpetuïtat, una errada de Poli va fer possible una bona combinació de Baptista amb Carlos, en la qual Antonio López, després de rebre la pilota del brasiler, marcà amb un xut ras i sec.

El solleric Tuni, que ahir sortí a la seva posició natural -davanter- fou recol·locat a la banda esquerra del centre del camp, mentre que Arango exercia de segona punta. I arribà l'empat després que Luis García botàs una falta, que pentinà Pereyra, i la pilota, després de tocar l'esquena de Baptista, es ficà dins la porteria de Westerveld. El Mallorca sumava així un important punt.