El pilot mallorquí Jorge Lorenzo (Derbi) no pogué repetir la seva presència en el pòdium i hagué de conformar-se amb la setena posició en el Gran Premi del Japó, que es disputà ahir al circuit de Twin Ring de Motegi, a més de vint-i-cinc segons del vencedor, l'italià Andrea Dovizioso (Honda), qui recuperà l'avantatge en la classificació provisional del mundial que havia perdut a Portugal, en veure's beneficiat pels problemes dels seus rivals. Hèctor Barberà (Aprilia), segon a la taula de punts, no pogué acabar la correguda perquè tingué molts problemes tècnics i Roberto Locatelli (Aprilia) caigué quan lluitava per la victòria en la darrera volta i només pogué sumar dos punts.
La cursa resultà molt més accidentada del que calia esperar en un principi, ja que quan els primers participants començaven la desena volta es produí un accident de dos pilots, l'italià Andrea Ballerini (Aprilia) i l'hongarès Imre Toth (Aprilia), la qual cosa provocà que s'aturàs la prova en quedar les dues màquines i nombroses peces seves escampades per damunt l'asfalt.
Al final els pilots italians copsaren els llocs del podi, amb Dovizioso en el lloc més alt, Fabrizio Lai (Gilera) en el segon i Simoni Corsi (Honda) en el tercer.
En la prova de 250 cc, el català Dani Pedrosa (Honda) guanyà el mà a mà que protagonitzà durant gairebé tota la cursa amb el seu compatriota Toni Elias (Honda) i s'adjudicà la victòria. El quart lloc de l'argentí Sebastián Porto (Aprilia) i la fatalitat del francès Randy de Puniet (Aprilia), que caigué i passà per meta l'onzè, permeté al pilot de Movistar augmentar el seu avantatge en la classificació provisional del mundial fins als 47 punts, quan només falten quatre grans premis (cent punts).
Pràcticament tota la prova fou un duel cos a cos de Toni Elias i Dani Pedrosa, que a ritme de volta ràpida d'ambdós a la part inicial de la correguda acabaren obrint un forat respecte dels seus rivals molt aviat.
El duel entre ambdós fou veritablement espectacular, amb constants avançaments i amb un convidat de pedra, el francès Randy de Puniet, que abasns de caure no es podia avenir d'allò que estava veient ja des de les primeres voltes.
Al final, Pedrosa primer, Elias segon i el tercer lloc fou per al japonès Hiroshi Aoyama (Honda).
Finalment, en la prova de Moto GP, el japonès Makoto Tamada (Honda) aconseguí la seva segona victòria de la temporada després d'imposar-se al campió italià Valentino Rossi (Yamaha), que fou segon i que aquesta vegada féu servir la calculadora per no cometre la més mínima errada que li impedís augmentar el seu avantatge en la classificació provisional del mundial, ja que fallaren per diferents motius tots els seus rivals, en particular el català Sete Gibernau (Honda), que s'hagué de conformar amb el sisè lloc.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.