Moyà, una de les perles més cobejades de la pedrera vermellenca, tenia clar des que fitxà pel Mallorca a l'edat d'infantil que era en aquest equip, i no en cap d'altre, on es volia construir el seu futur com a porter. Internacional amb totes les categories inferiors i encara ara amb Iñaki Sáez, campió d'Europa sub-16 (2001) i sub-19 (2002), i titular indiscutible amb el filial des de fa tres anys, Moyà ha sabut treballar dia a dia sense més ambició que estar a punt per quan li arribàs el moment.
La seva projecció i maneres de fer evidenciaven que tendria la seva oportunitat, i el porter mallorquí sempre es mostrà reticent a partir a un Segona per convertir-se en primer porter. Amb tan sols vint anys, Moyà no tenia pressa i ni tan sols aquest estiu, quan després que l'assenyalassin com a titular per les baixes de Leo Franco i Miki, es parlà del fitxatge d'un tercer porter més veterà, no es mostrà nerviós o indignat. «Alberto i jo treballam dur per poder ser titulars», es limitava a dir una vegada i una altra.
Finalment, diumenge fou el gran dia per a Moyà, que veié com es ratificava la confiança del club cap a ell i podia dedicar un bon partit als seus pares, que sempre l'han ajudat a tenir els peus en terra.
Amb un contracte professional fins el 2008, el porter de Binissalem s'ha convertit en un dels metes amb més projecció del panorama estatal i, com no, del Mallorca, tot i que es continuï parlant del fitxatge d'un porter.
Moyà no s'intimidà diumenge amb l'ofensiva madridista i tractà de tu a tu les seves estrelles, a qui deixà amb les ganes de celebrar un gol en més d'una ocasió. Tot i la seva joventut, sabé aguantar la pressió i no fallà en el debut de l'equip a Son Moix. El seu futur pareix assegurat i ahir mateix, sense descans, partí amb Ivan Ramis cap a Alcoi per concentrar-se amb la sub-21, amb la qual jugarà un amistós contra Escòcia abans de viatjar a Sarajevo per enfrontar-se a Bòsnia Herzegovina en un partit corresponent al XV Campionat d'Europa.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.