El segon or espanyol navegà en un 49er

Iker Martínez i Xabier Fernández aconsegueixen la victòria tot i acabar setens a la darrera regata

La parella Iker Martínez i Xabier Fernández celebraren la victòria mentre tornaven a port després de la regata.

TW
0

Els espanyols Iker Martínez i Xabier Fernández guanyaren la medalla d'or de la classe 49 er de la competició de vela dels Jocs Olímpics d'Atenes 2004 després de la disputa de la setzena i darrera prova. Els ucraïnesos Rodion Luka i George Leonchuk es van adjudicar la plata, mentre que el bronze va ser per als britànics Chris Draper i Simon Hiscockos.

El triomf no va ser fàcil, ja que els espanyols van haver de llançar mà de tot el seu potencial per impedir que ucraïnesos i britànics se n'anassin del seu control quant a posicions, especialment els primers, que van cercar des del primer moment el triomf en aquesta darrera prova i que la tripulació basconavarresa punxàs.

Després de la sortida, els espanyols van haver d'elegir el rival que controlarien, ja que ucraïnesos i britànics van escollir costats diferents del camp de regata. Iker i Xabier van decidir seguir aquests darrers per arribar a la balisa, després de la primera cenyida, en onzè lloc, mentre que ucraïnesos eren tercers i britànics quarts. L'or es mantenia en poder espanyol.

Després de la primera empopada els ucraïnesos es col·locaren com a líders de la flota, els britànics van continuar quarts i els espanyols van escurçar distàncies passant per la marca al setè lloc. El darrer tram de la prova es visqué amb gran tensió. Els dos llargs es van fer eterns però, finalment, les posicions no van canviar substancialment.

Els alemanys Markus Baur i Max Groy obtingueren la victòria en aquesta última prova, i els espanyol acabaren en un setè lloc que val un or olímpic, el segon per a Espanya en aquests Jocs Olímpics i el tercer metall per a la vela després de les plates a les classes Finn i 470.