Llaneras, medalla de plata

El porrerenc guanyà ahir la plata a la prova de puntucació i avui ho intetarà amb Alzamora a l'americana

Llaneras, amb medalla i llorer de campió.
| EFE

TW
0

El porrerenc Joan Llaneras, motor i mirall perquè les joves generacions es fixàssin en els velòdroms, va aconseguir ahir la plata a la prova de puntuació al Velòdrom del Complex OAKA als seus últims Jocs Olímpics, els d'Atenes, símbol clàssic i on la pista espanyola va encadenar la seva tercera medalla, amb el bronze de Sergi Escobar i l'equip de persecució.

Llaneras ja no té lloc a les seves vitrines per a més trofeus. Cinc títols mundials (tres en puntuació i dos en americana) i l'or olímpic de Sydney 2000 en puntuació, que ahir no va poder revalidar, però sí va aconseguir una plata que tanca un currículum brillant.

L'especialista espanyol de la pista, un 'rara avis' que cada vegada abunda més a la pedrera nacional pel seu propi impuls, va apartar el seu cas amb la Federació. No va deixar que li importunàs el canvi de Miquel Alzamora per Isaac Gálvez a l'americana, una altra opció que es guarda de medalla, imposat per la Federació; ni que no li duguessin a Grècia el seu entrenador; ni la calor; ni el vent que es fica sota la monumental coberta de Calatrava.

Va sortir Llaneras l'últim, apartat del grup monacal en la seva concentració, i gairebé arriba el primer a la meta final. Només se li va escapar, a ell i al grup, el control del rus Mikhail Ignatyev, qui amb diverses voltes guanyades (20 punts cada una) va trobar una autopista cap a l'or.

Quaranta voltes (de les 160 totals, 40 quilòmetres, 16 esprints) d'escalfament i Llaneras va entrar en acció amb una volta guanyada de les d'abans, d'aquelles que donaven l'or. En aquest punt va aplicar el liderat que tots concedien al campió olímpic, majestuós, estrenyent les dents, controlant els seus rivals, llançant-se a les voltes, marcat per l'uruguaià Milton Wynants i l'alemany Guido Fults, esbufegant i agafant aire quan feia falta.

El balear va poder deslliurar-se de la fèrria marca de Wynants i Fults, líders provisionals durant la prova, unes quantes vegades va guanyar successivament en els esprints 13, 14 i 15, va sumar punts en altres, va guanyar una altra volta, es va situar segon després del gegant alemany, però a tots, els tres se'ls va incrustar el rus. Més fort, ràpid en la resposta a les temptatives de Joan Llaneras, potent i campió olímpic. Una vegada aconseguida la segona posició, quan Llaneras va entrar a la meta va festejar el seu últim èxit olímpic. Segon després del rus Ignatyev. Segon per davant de l'alemany Fulst.

Ja no li queden forces per aguantar fins en els Jocs de Pequín. El pioner se'n va, encara que vol fer més gran la seva gesta amb un altre metall a l'americana.