La Comissió de Disciplina del COI, encarregada d'investigar el cas Kenteris-Thanou, els dos atletes grecs acusats de violar el reglament antidopatge, va acordar ahir donar un nou termini de 48 hores a ambdós per presentar-se davant l'esmentat organisme.
D'aquesta manera, Kenteris i Thanou hauran de ser interrogats demà dimecres, segons va anunciar l'advocat dels dos velocistes, Michalis Dimitrakopoulos, el qual va ser rebut per la Comisió des de les 9.15 a les 10.30 (hora grega, una menys a Espanya) i havia sol·licitat un nou ajornament.
Ferits de caràcter lleu dijous passat en un accident de moto, Kenteris i Thanou romanen hospitalitzats. En principi se'ls havia citats per al dia següent, però la compareixença s'ajornà, per primera vegada, 72 hores. Segons el seu misser, aquest termini es preveia insuficient perquè no estaven en condicions de ser interrogats.
Costas Kenteris, actual campió olímpic de 200 metres, i Ekaterini Thanou, plata als 100 metres l'any 2000, foren exclosos de manera provisional de la selecció grega pel seu Comitè Nacional fins que el COI no prengués una decisió sobre la qüestió.
Les proves d'atletisme dels Jocs arrancaran el 20 d'agost, dos dies abans de la nova data establerta per la Comissió de Disciplina perquè ambdós vagin a declarar.
Vigilància policial
Diversos vehicles policíacs se situaren ahir a les portes de l'hospital KAT d'Atenes, on estan tant Costas Kenteris com Ekaterini Thanou, en previsió d'incidents. El cas ha causat irritació a Grècia i fins i tot el seu president, Costis Stefanopulos, parlà de «vergonya nacional» per referir-se a l'incident. La Policia tem que es produeixin manifestacions de protesta davant el centre sanitari.
Kenteris era l'esperança grega en aquests Jocs Olímpics i fins i tot era el principal candidat per encendre el peveter el dia de la cerimònia d'inauguració. Al final, els fets de dijous passat han posat els dos atletes en una complicada situació, ja que havien de ser dues de les estrelles de la seva selecció en aquesta gran cita. Ara hauran de donar explicacions al COI per la seva no-compareixença al contral antidopatge.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.