Una iniciativa a càrrec de la Fundació Hispania de Barcos de Época, entitat organitzadora d'aquest esdeveniment esportiu i cultural destinat a la preservació del patrimoni naval i la cultura marinera sense protecció a Espanya fins ara, al contrari d'altres països amb un ampli historial marítim i museístic.
Objectiu consagrat en part enguany amb la presentació deGiraldilla, conclosa la seva restauració i que al costat deGiralda, que va ser el iot del comte de Barcelona, participarà a la regata.
Després del tradicional còctel de benvinguda avui a les 20.00 hores al castell de Bellver, les regates tindran recorreguts costaners els dies 18, 19, 20 i 21 d'agost; es reservarà diumenge 22 per a la Gran Parada, que precedirà el lliurament de premis. La participació està reservada a totes les embarcacions de fusta i acer i, segons la seva construcció, s'inscriuran en la categoria Època (fetes a la mar fins el 1949) o en la de Clàssics (entre l'1 de gener de 1950 i el 31 de desembre de 1974). En ambdues s'admet la participació de rèpliques, embarcacions dissenyades en aquests períodes però fetes a la mar posteriorment, sempre que en la construcció s'hagin seguit els plans i tècniques originals.
En funció de les veles i de l'aparell, els vaixells es dividiran en tres classes i els clàssics en dos; quedaran classificats a part els d'Esperit de Tradició, sense poder optar al Gran Trofeu. Entre els inscrits destaca la barca de bou de vela llatina Balear, de 1924, restaurada per l'Escola de Mestres d'Aixa del Consell de Mallorca.
Proes rectes i de violí amb els seus llançats botalons, clàssiques rodes de timó, pals de fusta, popes llançades, cobertes de teca, interiors de caoba, arboradures amb veles de cotó evoquen la bellesa d'un temps en el qual la inspiració artesanal i la perícia del navegant constituïen clau de la nàutica.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.