Alonso tornà a ser el primer... darrere Ferrari

Michael Schumacher sumà la seva dotzena victòria del Mundial

TW
0


El pilot asturià Fernando Alonso (Renault) aconseguí ahir sumar el vuitè podi de la seva carrera esportiva, el quart d'aquesta temporada, després d'acabar tercer el Gran Premi d'Hongria, tretzena prova del Campionat de Fórmula 1, que es disputà al circuit d'Hungaroring.

Alonso, que partia des de la cinquena posició de la graella, oferí al públic hongarès un altre dels seus inicis espectaculars, que li permeté remuntar dos llocs abans del primer viratge. El pilot espanyol va aprofitar la mala sortida dels homes de BAR-Honda per anar per la part dreta de la pista, la part bruta, i situar-se així darrere dels dos Ferrari. L'asturià estigué a punt de superar Barrichello en el segon revolt, però el brasiler imposà la potència del seu Ferrari per tapar l'atac del Renault 24.

Alonso, que no pogué repetir doncs el seu triomf de l'any passat en terres hongareses, on es convertí en el pilot més jove que hagi pujat mai a l'escaló més alt del pòdium, creuà la línia d'arribada per darrere dels pilots de Ferrari, l'alemany Michael Schumacher i el brasiler Rubens Barrichello, que dominaren la cursa de cap a cap. Aconseguiren així un nou doblet per a Ferrari, cosa que atorga el campionat de marques a l'escuderia italiana, per catorzena vegada en la seva història i sisena de consecutiva.

Schumacher, amb el primer lloc a la graella de sortida, no tingué problemes per obtenir el seu dotzè triomf de la temporada sobre l'asfalt d'Hungaroring, setena victòria consecutiva, en un altre monòleg. Amb aquesta gesta el Kàiser firmà dos rècords més, el de victòries en una mateixa temporda, que ell mateix tenia, i el de victòries de tira, que compartia amb l'italià Alberto Asacari, amb sis en total.

Les dues «bales roges» marcaren les distàncies damunt l'asfalt d'Hungaroring des del començament, amb l'alemany fent temps de volta ràpida gir rere gir. Així, els dos monoplaces de Ferrari eren els únics que rodaven a 1:20, mentres que Alonso mantenia la tercera plaça, amb un avantatge mínim sobre el colombià Juan Pablo Montoya (Williams-BMW) i el britànic Jenson Button (BAR-Honda), quart i cinquè respectivament.

S'havia d'esperar fins al primer pit-stop per veure canvis en la correguda. Va ser el mateix Alonso el primer a travessar la línia dels tallers, cosa que donà el sus al ball habitual de la resta d'escuderies. No canviaren gaire les coses després del primer pas per la zona dels mecànics i els llocs de privilegi es mantingueren, amb un Schumacher insuperable, de cada vegada més distanciat dels seus perseguidors i rodant amb comoditat, seguit d'Alonso a 20.3 segons.