Victòria històrica del «Caixa Galicia»

El veler de Santiago López entra en la història com a primer vaixell que guanya tres copes consecutives

La tripulació celebrà en el bany dels campions.

TW
0


Històrica i aclaparadora. Així es pot definir la tercera victòria consecutiva deCaixa Galicia en la Copa del Rei de Vela que s'ha disputat a la badia de Palma aquesta setmana passada.

Santiago López Vázquez ha imposat el seu estil duent la canya deCaixa Galicia i no ha donat opció als seus rivals més directes. Així, ha aconseguit la fita històrica de conquerir tres vegades seguides la prestigiosa Copa del Rei en la categoria IMS 500.

A part del gran paper del veler gallec, la competició va ser emocionant fins a la jornada d'ahir. El segon classificat, a quinze punts del campió, ha estat eTau Cerámica-UBS. El vaixell del príncep Felip, eCAM, ha acabat tercer, desbancant eBribón patronejat pel rei Joan Carles, que ha acabat en quarta posició.

Un final molt més emocionant s'ha viscut a la classe IMS 600, en la quañ fins a la darrera prova de barlovent sotavent disputada ahir no hi havia res de decidit. ENear Miss havia insinuat al llarg de tota la setmana que podia ser el campió, i així va ser. Es va imposar en una categoria molt competitiva en la qual va finalitzar primer empatat a punts amb un del grans favorits, com era eZurich de Jordi Calafat.

El tercer ha estat eTelefónica Movistar, que havia guanyat la Breitling i que va començar amb molt bon peu la Copa. Però el seu rendiment va baixar durant els darrers dies, tot i que no ha estat motiu per deixar de fer una gran competició i firmar un brillant tercer lloc. Fora del podi ha quedat un altre favori, eFórum Filatélico.

El primer vencedor de la Copa del Rei a la categoria IMS 670, que s'ha estrenat enguany, és eQumm Comunicación. La victòria ha estat molt disputada. El guanyador, amb 28 punts, tan sols n'ha trets dos al segon, eBlue Ferrari,, i aPolaris World, tercer.