TW
0

Daniel Pedrosa (Movistar Honda) aconseguí a Sachsenring la tercera victòria de la temporada i el seu setè podi, tota una estadística de campió i per això després d'aquesta cursa es perfila com un dels aspirants al títol del quart de litre.

El pilot mallorquí Jorge Lorenzo, tot i l'operació de la setmana passada en un dit, va ser capaç d'acabar sisè, just per davant d'Àlvaro Bautista, que dugué a terme una remuntada magnífica des de la vintena posició.

La lectura positiva de la prova alemanya va ser l'actuació excel·lent dels pilots de 125 cc perquè, si bé no aconseguiren la victòria, és significatiu que entre els nou primers classificats n'hi hagués cinc d'espanyols: Hèctor Barberà (Aprilia), Pablo Nieto (Aprilia), Jorge Lorenzo (Derbi), Àlvaro Bautista (Aprilia) i Julián Simón (Honda).

Qui més elogis mereix és el català Daniel Pedrosa, que en la segona volta accedí al lideratge i a partir d'aquí ho va brodar. Només l'argentí Sebastián Porto (Aprilia) se li acosta.

Pedrosa és un candidat ferm al títol. Després d'ell només es perfilen com a aspirants l'argentí Sebastián Porto i el francès Randy de Puniet. Elías va voler entrar en la batalla amb els seus rivals, però la seva moto no va estar a l'altura de les circumstàncies, rodà per damunt dels límits de la permissivitat física i n'acabà pagant l'excés amb una caiguda neta que, si bé li permeté tornar a la pista, el va fer acabar darrer.

Tot apuntava que en 125 cc es viuria una nova victòria d'Hèctor Barberà, però una equivocació d'aficionat pensant que encara li quedava una volta el deixà sense opcions de disputar la victòria al veterà Roberto Locatelli (Aprilia). Ara l'italià s'ha posat segon del mundial, a dos punts de Barberè. Com a mal menor el valencià arrancà una bona segona posició, amb Pablo Nieto tercer.

En Moto GP l'italià Max Biaggi (Honda) gràcies a la seva victòria a Sachsenring s'ha ficat de ple en la lluita pel títol mundial de la categoria, beneficiat en part pels problemes dels rivals.

En la sort de Biaggi, que ara és segon en la classificació mundial a un punt de l'italià Valentino Rossi (Yamaha), hi influí molt la caiguda del català Sete Gibernau (Honda) en la novena volta i el fet que Rossi tingués problemes amb els pneumàtics.

En la cursa hi sovintejaren les caigudes, i va ser en l'accident de Gibernau quan era tercer, precisament darrere Biaggi i Rossi, que deixà als seus dos rivals tots sols a la recerca de l victòria.

El català Carles Checa, els japonesos Nobuatsu Aoki i Norick Abe, els italians Loris Capirossi i Marco Melandri i l'australià Troy Bayliss foren tota una referència del grau d'exigència que va ternir la prova.

Valentino, després de la caiguda de Sete cercà la victòria, però els pneumàtics massa gastats li jugaren una mala passada i finalitzà quart. L'únic espanyol que aconseguí acabar en Moto GP va ser Rubèn Xaus (Ducati).