TW
0


L'entrenador Carles Rexach assistí ahir com a convidat al campus de futbol de l'Escola Balear de l'Esport, organitzat per l'exfutbolista Julio Alberto. El tècnic català en parlà per a Diari de Balears i també va tenir temps per analitzar l'actualitat.

-Fa un any que vaig deixar de fer feina amb el Barça i fins ara he estat aturat. Tenia una lesió de maluc i he aprofitat aquest any per operar-me'n i ara estic en perfectes condicions un altre cop. -No descart tornar a entrenar bastant aviat i, de fet, n'he rebut ofertes. M'han cridat per entrenar al Japó, però aquesta opció no em convenç. -Preferiria quedar a Europa i entrenar a les lligues espanyola, anglesa o Iitaliana. M'atreu molt l'espectacularitat del futbol anglès i de l'italià. A més, el nivell de competitivitat i d'exigència en aquests països és molt més elevat que en altres i la competitivitat a mi m'encanta. -Estic convençut que Floro ho farà bé al Mallorca. És un bon amic meu, el conec bé. És un tècnic amb molta experiència, exigent, i normalment les coses be li surten bé. Té un factor en contra, i és que la plantilla del Mallorca sofrirà bastants de canvis respecte de la de l'any passat i això es pot acusar però, així i tot, Floro ho pot fer bé. -Sí, és clar. Etoo és un jugador determinant per a quasevol equip, i més per al Mallorca. Si marxa, l'equip se'n veurà afectat. Ens ha sorprès a tots, perquè ningú no esperava que els grecs fossin els campions. La victòria de Grècia demostra que avui dia l'aspecte físic de l'equip és molt important i que el futbol antic i poc vistós basat en la defensa pot ser molt efectiu. -A Sáez se l'ha criticat en excés. Quan confiava en el seu plantejament se'l criticava. Quan decidí adoptar el plantejament proposat per la premsa, se'l qualificà de persona amb poca personalitat. Així és molt difícil treballar. Crec que tampoc no ho va fer tan malament, perquè s'ha de tenir en compte que l'eliminaren els dos finalistes, Grècia i Portugal.
-Quina és la situació actual de Carles Rexach?
-Teniu pensat tornar a entrenar un altre pic d'aquí a poc temps?
-On us agradaria entrenar?
-Aprofitant la vostra visita a l'Illa, ens podeu parlar del nou tècnic del Mallorca, Benito Floro. Creis que és un fitxatge encertat?
-A tot això s'hi ha d'afegir la possible partida d'Etoo.
-Respecte de l'Eurocopa, us ha sorprès la victòria de Grècia?

-Després del resultat d'Espanya a l'Europeu, prevèieu que Luis Aragones seria el nou entrenador?
-Que el Savi d'Hortaleza sigui seleccionador estatal era un fet que tard o d'hora s'havia de produir. Aquest pot ser el colofó final de la gran carrera que ha realitzat Luis com a entrenador.

-Creis que amb ell arribaran a la fi els èxits?
-No ho sé. Espanya no és una selecció fàcil de dirigir. És un combinat exposat a una pressió forta dels mitjans de comunicació, que li exigeixen molt sempre i és molt difícil que el seleccionador no sigui criticat. La solució per evitar-ho és guanyar.

-Creis que les crítiques que s'han generat cap a Iñaki Sáez han estat justes?