El pilot asturià Fernando Alonso (Renault) confirmà el seu bon moment de forma i certificà la millora del seu cotxe obtenint el segon lloc en el Gran Premi de França, desena prova puntuable del Mundial de Fórmula 1, que guanyà Michael Schumacher (Ferrari). Schumacher, sis vegades campió del món i líder destacat d'aquest Mundial, aconseguí el triomf número 79 de la seva carrera esportiva i el novè d'aquesta campanya, en la qual només se li ha escapat el Gran Premi de Mònaco. A França, el pilot d'Oviedo posà fi a la ratxa negativa que l'acompanyava en les darreres proves i oferí al públic francès una espectacular correguda en la qual mantingué un emocionant duel amb l'alemany Michael Schumacher (Ferrari).
L'asturià, que partia des de la pole position, marcà ja d'entrada el ritme de la prova, però acabà superat pel campió de Ferrari després d'haver-se d'aturar als tallers.
Així i tot, Alonso obtingué el seu millor resultat d'enguany i pujà al segon lloc del podi, escortat pel brasiler Rubens Barrichello (Ferrari), que finalment fou tercer després de superar l'italià Jarno Trulli (Renault) en la darrera volta.
Alonso realitzà una sortida perfecta, molt neta, que li va permetre mantenir la primera posició i liderar la cursa, per davant del campió alemany. Per darrere, l'italià Jarno Trulli (Renault) volia certificar el domini de la seva escuderia a casa i en el tercer viratge, la corba d'Adelaida, es col·locava tercer.
Però l'emoció era al capdavant amb el duel enre Alonso i Schumacher. L'asturià, marcant temps de volta ràpida, deixà les coses clares sobre la pista de Magny-Cours i des de l'inici decidí rompre la cursa amb un ritme brutal que sols l'alemany era capaç de seguir. Les posicions es mantendrien durant les primeres voltes, ja que la clau de la prov seria el proveïment de benzina i el nombre d'aturades.
A mesura que s'atracava el ball de proveïments, Schumacher fou retallant dècimes a Alonso, per posar-se just darrere l'asturià i rebaixar el màxim temps possible abans de la seva aturada.
La primera no pogué ser més fructífer per a Alonso, ja que fou capaç de mantenir la posició i, a més, retornà a la pista de Magny-Cours amb l'avantatge de tenir el BAR-Honda del japonès Takuma Sato, que encara no havia fet la seva primera passada pels tallers, molestant les aspiracions de Schumacher.
Els quatre primers llocs continuaven sense alteracions (Alonso, Schumacher, Trulli i Button) i l'asturià continuava tractant de mantenir un ritme alt, lluitant ara per no tenir dificultats amb els homes «doblats», circumstància que aprofità el campió alemany per atracar-se a poc més de deu metres del seu rival.
La segona aturada confirmà les previsions de Ferrari i Michael Schumacher aconseguí les dècimes necessàries per aconseguir avançar l'asturià.
Fora de pronòstic, Ferrari canviava la seva estratègia i el ritme de Michael Schumacher obligà l'alemany a realitzar una quarta aturada. Això no obstant, la tàctica sortí perfecta i l'eficàcia dels membres del seu equip facilità que l'alemany mantingués la posició i acabàs aconseguint la novena victòria de la temporada.
No menys emocionant fou el duel pel tercer lloc. Trulli demostrà que és un pilot difícil d'avançar i fou capaç d'aguantar fins a la darrera volta la pressió de Barrichello i del britànic Jenson Button (BAR-Honda).
Però els nervis passaren factura a l'italià i en el darrer viratge cometé una errada i s'equivocà en la frenada, la qual cosa permeté a Barrichello arribar al tercer lloc.
D'altra banda, el català Marc Gené completà el seu debut a la Fórmula 1 aquesta temporada firmant la desena plaça amb BMW-Williams.
Gené arribà s'arribà a col·locar ben a prop dels llocs dels punts, si bé al final fou incapaç de superar la barrera que li imposà l'australià Mark Webber (Jaguar).
El català es col·locà d'entrada en la onzena posició, a 17 segons del líder, el seu compatriota Alonso, i a dos de Webber, que anava per davant, i no gaudí d'opcions de rebaixar posicions.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.