Les seleccions de Portugal i d'Anglaterra s'enfronten avui (20.45 hora espanyola) a l'Estadi de la Llum de Lisboa a la recerca de la primera plaça per a les semifinals de l'Eurocopa, després de ressorgir en el torneig tot i un decebedor inici.
Les dues seleccions que més aficionats estan congregant a l'Eurocopa, més encara després de l'eliminació d'Espanya, cerquen fer el pas de la glòria i apropar-se una mica més al títol. Malgrat les derrotes davant de Grècia i de França, ambdós equips, dos dels favorits al títol, se'n recuperaren amb sengles victòries còmodes davant Rússia i Suïssa i es classificaren per a quarts en la darrera jornada amb dos triomfs davant d'Espanya i de Croàcia, respectivament.
Així, amb la moral reforçada, ambdues afronten el xoc d'avui convençudes de les seves opcions. Una amb respecte cap al rival, perquè és l'amfitrió i pel que això significa en qüestió de suport i de ganes, en el cas dels anglesos; i per la il·lusió amb la qual han arribat a l'Eurocopa, amb un grup que combina joves i veterans de qualitat i protegits per una gran massa de seguidors, en el cas dels lusitans.
Dos noms propis marcaran el partit, ambdós amb pronunciació semblant i que destaquen per la seva classe i joventut: Wayne Rooney, que suma quatre gols en la competició als seus 18 anys, i Cristiano Ronaldo, Ronie, que als seus 19 anys tracta de fer-se un lloc al Manchester United i en la selecció nacional i va ser un dels artífexs del triomf davant d'Espanya.
L'ariet de l'Everton ha estat més decisiu que el seu company d'atac Michael Owen, que encara no s'ha estrenat, mentre que Ronaldo, que en els dos primers partits no va ser titular, es va guanyar un lloc amb les seves internades per la banda davant dels deixebles d'Iñaki Sáez.
Al seu costat, ambdós conjunts sortiran amb altres jugadors de garanties, com Carvalho i Andrade, la gran parella de centrals portuguesa, com també Costinha, Maniche, Figo o Deco, sense oblidar tampoc Nuno Gomes l'heroi portuguès i autor del gol davant d'Espanya, en absència de Pauleta, que es perdrà el partit per sanció.
Anglaterra hauria d'optar a priori pel mateix equip titular que va derrotar suïssos i croats, amb John Terry i Sol Campbell com a centrals, i amb Gary Neville i Ashley Cole de laterals. Un mig camp de qualitat format per Beckham, Lampard, Gerrard i Scholes, que està donant garanties, i l'esmentat duet atacant Rooney i Owen.
Un grup d'estrelles, moltes de les quals ja es coneixen perfectament perquè comparteixen equip, com en el cas de Beckham i Figo o de Ronaldo amb els jugadors del United als quals s'enfrontaren el febrer passat en un amistós que va acabar amb empat a un gol i fa quatre anys a l'Eurocopa del 2000. Les dades positives per als anglesos són que no han perdut mai amb Portugal quan ambdues seleccions s'han enfrontat a Lisboa, on avui es juguen l'accés a semifinals.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.